steff1232145 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Dette gjelder en moped for banekjøring;) Heyhey, tror jeg har problemer med den nye 70cc airsal t6'n min. Etter at jeg byttet sylinder synes jeg ikke at jeg fikk noe ekstra "kraft" i sykkelen enn når jeg kjørte med effekt anlegg (turtall kicket ble bare flatet ut over registeret ). Denne sylinderen skal gi 12-15hk så synes det virker rart hvis jeg ikke merker noe særlig stor økning. Har foresten fått bekreftet dette etter at en med bare effekt anlegg dro fra meg . Dette er det jeg har på sykkelen: - t6 asso 70cc - 21mm delorto forgasser - yasuni effekt anlegg - 95 dyse - 52 dreving bak - (har fjernet originale turtall sperra). Det eneste jeg har merket er at jeg må ha utrolig liten dyse i og at den spytter ut en tykk blanding fra eksos røret (lekker ut fra adapteret i kammeret og overgangen til lyddemperen) tror dette er olje fordi det er helt svart og danner harde dråper...(blander i en ekstra prosent i bensintanken pga innkjøringen men tror ikke at det er dette som er problemet). Er blitt ferdig med innkjøringa nå så jeg har ikke noe mer olje i . Så noen som vet hvorfor denne sylinderen går dass?? ja foresten dette er en yamaha dt 50 (eller 70cc nå ) r 2009. takk for alle svar, forslag, meninger... Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 99% sikkert feil forgasser innstillinger ville også satt på power filter kjøp hebo eller stage6 filter Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Dette gjelder en moped for banekjøring;) hadde ikke vært enklere å bare kjøpe en brukt 70/80 kubikker da du uansett ikke vil kunne kjøre i en klasse for andre mopeder. Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 okei jeg har snakka med en som mener at jeg burde teste den originale forgasseren istedet for den nye men da går jeg jo ned 2mm i størrelse... Jeg har vurdert filter men det gir ikke stor forskjell og passer elendig. jeg og en kompiss måtte klippe og lime som en gal for å få hans stage 6 til å passe. Synes det var gøyere å bytte stempel sjøl, så får jeg litt "erfaring". Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 lol, trenger ikke klippe og lime for og få power filter til og passe og ikke bytt forgasser prøv med større dyse, sjekk fargen på pluggen Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 stage 6 luftfilter er altfor stort og havner i klem mellom forgasseren og støt demperen bak. Dette gjorde at selve filteret løsnet fra adapteret mellom filteret og forgasseren. Derfor måtte vi klippe vekk "veggene" til filteret slik at det ble en flat form på filteret istedet for sylinderformet slik at den fikk plass mellom forgasseren og støt demperen. Og til slutt limte vi det fast til "adapteret mellom filteret og forgasseren" XD (vet ikke hva den heter ) Det funker jo nå, men var noe dritt å få på plass... Jeg har hatt i 110, 105, 98 og nå kjører jeg med 95 dyse. Med alle dysene over 95 så hosta den på grunn av for mye bensin. og tennpluggen er helt svart så den får for mye bensin:S Men kan det være det at den får for lite luft?? På grunn av det gamle luft filteret? Kanskje derfor at den har så lite effekt? Fordi den spytter jo fremdeles bensin og olje ut av eksos røret selv om jeg har 95 dyse... ja, forresten takk for svar Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Fant ut at original luft filteret er for lite så det var det som gjorde at den krevde så liten dyse og gikk så dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå