GjestAL Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Er så vidt passert 40 og er lei jobben jeg har nå. Ønsker å finne på noe annet. Syns dere jeg er for gammel til å ta en utdannelse å begynne på nytt? Har levert søknad på studier, både heltid og deltid. Litt usikker på hvor lett det er for meg å skaffe ny jobb hvis jeg finner på å bytte. Ser ikke ut som jeg kommer en centimeter videre der jeg er selv om jeg har prøvd. Er halvstudert da jeg studerte litt, men fikk litt dårlige karakterer der på grunn av at jeg konstant var trøtt og uopplagt. Dette skyldes noe som ble oppdaget da jeg var i tredve årene, hadde alvorlig søvnapne. Hadde jeg begynt å studere nå ville det gått mye bedre da jeg er opplagt og våken hver dag. Sovner ikke uansett hvor kjedelig fremføring det er. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er bare å kjøre på. Du er bare 40år og da er det mange år til pensjonsalder. Jeg byttet selv retning og tok ingeniørutdanning da jeg var 35. Jeg har også en kamerat som går barnevernsakademiet i en alder av 43 så det er ikke for seint å etterutdanne seg. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 40 år er jo ikke noen ungdomsalder akkurat, no offence, men jeg ville bare kjørt på om jeg var deg. Om du ikke trives med det du driver med, så må det være bedre å bytte beite enn å fortsette i over 20 år med noe du er lei av. Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 40 år er jo ikke noen ungdomsalder akkurat, no offence, men jeg ville bare kjørt på om jeg var deg. Om du ikke trives med det du driver med, så må det være bedre å bytte beite enn å fortsette i over 20 år med noe du er lei av. Ingeniør studiet tror jeg ikke jeg kaster meg på. Tar for lang tid, men har søkt på realfag vil tror mulighetene for jobb med sånne studier er ganske store. Hehe, nei er ikke 20 lenger, men som du sier så orker jeg ikke tyve år til i samme yrke. Har holdt på for lenge som det er. Lenke til kommentar
GjestAL Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Da begynner jeg i morgen. Har meldt meg på et bachelor studium, tenker å ta regnskap da jeg har et kurs i det og likte å sitte med regnskap. Har også hørt at det er mangel på regnskapsførere og revisorer. Tror ikke jeg blir revisor. Noen som har oversikt over hvilke yrker og profesjoner det er mangel på folk i? Jeg begynner på et helt nytt yrkesløp. Er litt betenkt over at arbeidsgivere sier det ikke ansetter folk over 40, men er litt desperat på å komme meg vekk der jeg er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå