Webkoder Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hallo, har et stort problem med mySQL tilkobling. Jeg hadde nå tenkt til å koble meg til en database, jeg bruker foreløpig freehost til å teste litt. Men så fungerte ikke dette. Jeg trenger nemlig hjelp til å ha korrekt tilkoblingsinformasjon. Jeg har nemlig fått til dette før, men nå kom det et probelm. <? $host = "Dette vet jeg."; $dbuser = "Hva er dette?"; $dbpwd = "Dette vet jeg."; $db = "Hva er dette?"; $connect = mysql_pconnect($host, $dbuser, $dbpwd); if(!$connect) echo("Prøver å koble til.."); else $select = mysql_select_db($db); ?> Det der prøvde jeg da, men $db er det liksom hele databasen, f.eks "brukernavn_databasenavn", er det det, eller er det f.eks dette "databasenavn", altså bare navnet på databasen? Takker for alle svar! Webkoder Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Dette kan kun Freehost (eller noen som bruker Freehost) svare deg på. Generelt sett så er databasebrukernavn veldig ofte, men ikke nødvendigvis det samme som det andre brukernavnet du har hos leverandøren. Når det gjelder databasenavn så det helt opp til hvordan leverandøren har satt ting opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå