Gå til innhold

Tilbakemelding på egen logo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å utvikle en logo for "nicket/artistnavnet/aliset" mitt - Ajaco. Jeg satt meg derfor ned ~30 minutter i photoshop, og lagde noe veldig raskt. Selv er jeg ganske fornøyd, men kunne vært spennende og få noen tilbakemeldinger.

Hva tenker folket?

post-93392-1274805803,0858_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh, så lesbarheten er vanskelig? Hmm, slik har ikke jeg sett på det. Er det noen konkrete endringer dere tror kan gjøres da, for å gjøre det litt mer leselig? A'ene kan vel kanskje gjøres litt med? Jeg ønsker ikke å 'tette' hullet ved O'en, da det ødelegger symetrien i logoen. Da må jeg komme med noen fler, mer omfattende grep - og kan like så godt starte på skratch.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

På den andre siden skal en logo være noe man ikke trenger å lese pga man tenker: BAM Ajaco med en gang man ser den.

Lenke til kommentar

Jeg liker denne bedre ihvertfall.

Jeg syntes den er en god del lettere å lese, uten at jeg har endre designet så mye.

Ser at du ikke ønsket å lukke o`en, men jeg syntes ikke det så ille ut så lenge jeg gjorde a`ene litt "rundere".

Ville forresten kanskje gjort prikken over j litt mer firkantet og ikke så avlang, og evt. rød om du vil det :)

post-27317-1274820832,0772_thumb.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar

På den andre siden skal en logo være noe man ikke trenger å lese pga man tenker: BAM Ajaco med en gang man ser den.

Det er umulig så lenge man ikke ser hva som står der.

Edit: Hvis du tenker på en figur ville jeg først gjettet noe med musikk å gjøre fordi det kan ligne på en kasett.. eller noe slikt.. Tekst som logo bør være veldig leselig.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Prøvde meg på en litt annen retning. Denne er iallefall lesbar, men litt mindre brukervennlig, mht non-transparent bakgrunn.

10minutters work:

post-93392-1274827005,7642_thumb.png

Edit:

Screw this. Alt jeg har laget idag ser jo ut som dritt i motvind når jeg ser det igjen nå. Får vel mekke litt lenger på en gjennomført logo når jeg er i det kreative hjørnet. Blokkbokstaver inngravert i børstet stål, med litt maling på? Herregud. Noen tynne linjer, og en rød prikk? Neh.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...