Gå til innhold

VLC media player - får mørkt bilde ved fullscreen

Anbefalte innlegg

Sliter med at hver gang jeg slår på Fullscreen, så begynner det å legge seg et mørkt slør over skjermen som gjør bilde mørkere. Det blinker av og på ettersom hvordan film scenen er.

JEg prøvde nettop GOM Player også, og det samme skjedde der. Så fort jeg tar i fullscreen, så legger det på seg et mørkt slør som gjør bilde mørkere.

Hva kan gjøres for å fjerne dette ?

Takker og bukker for all hjelp ;)

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en kraftig stasjonær som kjører alt fult, så burde ikke være noe prob der.

Tok å sjekka litt nærmere, og virker som det bare skjer når jeg har Pcen kobla til Sony Tven min her.

Når jeg kjører Fullscreen på Tven, så begynner da visse scener å få et mørkt slør. I lyse scener i en film, så er det normalt, men når en person fks beveger seg inn på et mørkt sted eller fks går inn i en tunnel med mye mørke partier, så kommer det sløret over som gjør hele bilde mørkere og subtitelen blir også mørkere.

Ganske irriterende, da bildet blir mer utydligere og grått, og den blinkingen forstyrrer litt.

Noe med Tven å gjøre ? Eller er det Pcen som slår på en sånn slags screen saver eller en mode som liksom skal gjøre opplevelsen mer unik ved å skru opp og ned lyskontrollen ?

forøvrig samme problem med Alshow også.

P.S Må gjenta igjen at dette bare skjer i FULLSCREEN mode, funker helt fint når jeg drar VLC vinduet helt ut, men irriterende å ha windows meny linja og VLC skin kantene rundt hele bildet.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Minner litt om en eller annen form for kopibeskyttelse/HDCP sak som slår inn?

Nesten umulig å finne feilen, mulig det ligger i TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...