Gå til innhold

Msn - videosamtaler funker, men finner ikke vanlig webkamera

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite msn problem som jeg ikke får fikset. Jeg får kun vist med videosamtale isteden for vanlig webkamera modus på bærbaren min. Jeg har prøvd å lest rundt om på nettet, spurt venner og prøvd selv, men får det ikke til. Jeg har spurt de jeg chatter med om de kunne sende meg en invitasjon til å starte webkamera også skriver de at jeg avbryter det med en gang de inviterer meg med slikt.

Forskjellen på webkamera og videosamtale er:

Med videosamtale, så kan du snakke med mikrofon og ha på kamera, men kameraet får flimrete skjerm og treg.

Den vises også kun til en samtale og ikke flere.

Med vanlig webkamera, så kan du bare ha på kamera.

Den nærmeste innstillingen jeg finner er:

Vis meny - verktøy - konfigurer lyd og video.

Men jeg finner ingenting som kan løse på problemet mitt.

info:

- bærbar: MSI GX620.

- Windows: Windows 7 32bit.

- kamera: USB 2.0 Camera og Standard USB 2.0 Camera (har prøvd å bytte på dem og).

- Det finnes ingen drivere til kameraet

- Det har funket før men etter å ha fått den tilbake fra reparasjonen, så fungerte ikke den sånn som den

skal etter å ha fått et nytt hovedkort på den.

Takker for hjelp

Mvh Xudioz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra wikipedia

The last QFE update released for Wave 3 removed some features from Windows Live Messenger. Specifically, the ability to independently show only your own webcam or your contacts' webcam (one way webcam) and without an audio call is gone. [42] It is only possible to start a video call which starts the webcams of both people communicating and which also automatically starts audio calling. Also removed is the ability to import and save/export instant messaging contacts to and from .CTT files. [43]

Så da gjelder det vell bare å få seg en gamlere versjon :)

Lenke til kommentar

Merkelig "oppdatering", ser jo faktisk bare ut til å fjerne funksjonalitet?

En positiv ting dog er at når jeg legger inn den hakket eldre utgaven så kan jeg sende kun webkamera til kjæresten, til tross for at hun har den "oppdaterte" utgaven.

Så du er altså bare avhengig av at en av partene har den eldre versjonen, så sitter du på den eldre selv så kan du få mottatt og sendt utelukkende video uten å måtte gå "videosamtale".

Utrolig merkelig og smått skuffende valg av Microsoft?

En salgs måte å få folk til å hoppe rett på Windows Live Messenger 2011 Wave 4 BETA som burde komme neste måned?

Lenke til kommentar

Sånn.

Da har jeg testet begge 08 versjonene og testet. En av dem ville ikke gi meg tillatelse til å logge meg inn og den andre sier at den andre ikke ville ikke akseptere webcamera når jeg trykker på den (hvis dere skjønner)

Installerte nettopp den nyeste og der står det videosamtale.

Lenke til kommentar

Har fikset problemet :)

Jeg har to maskiner og den ene hadde et lite hakk gamlere versjon av den msn'en som var på bærbaren min.

For de som har det problemet nå for tiden, prøv å gå inn på msn menyen og finn hjelp -> Om messenger også leser dere hvilken versjon det er og spørr de andre som har den eller litt mindre.

min versjon er nå:

Versjon 2009 (Build 14.0.8089.726)

Endret av Xudioz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fra wikipedia

The last QFE update released for Wave 3 removed some features from Windows Live Messenger. Specifically, the ability to independently show only your own webcam or your contacts' webcam (one way webcam) and without an audio call is gone. [42] It is only possible to start a video call which starts the webcams of both people communicating and which also automatically starts audio calling. Also removed is the ability to import and save/export instant messaging contacts to and from .CTT files. [43]

Så da gjelder det vell bare å få seg en gamlere versjon :)

Hvilken versjon er dette snakk om ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...