Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde en for HACKING!


revan20

Anbefalte innlegg

Hei. En venn av meg ble jyst hacket 4 ganger på rad. 4 forkjellige kontoer. Emailen, og privat informasjon. Hva kan vi sikte han med? Hvilke punkter osv. Vil gjerne grille han..

 

Han har også truet han flere ganger, så det blir vel brukt som bevis..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. En venn av meg ble jyst hacket 4 ganger på rad. 4 forkjellige kontoer. Emailen, og privat informasjon. Hva kan vi sikte han med? Hvilke punkter osv. Vil gjerne grille han..

 

Han har også truet han flere ganger, så det blir vel brukt som bevis..

ta med bevis til politiet så kan vel de lage en sak på dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er noe du bør ta med politiet. Dere får ikke gjort annet enn å anmlede/eventuelt saksøke han. Saksøker dere han blir det rettssak, noe som kan gå begge veier, det kommer helt ann på bevisene dere klarer å få frem. Advokat bør vel også leies da.

Lenke til kommentar

Dersom du/vennen din anmelder han er det isåfall straffeloven §145 som er relevant. Trusler faller innenfor en annen paragraf.

 

Jeg kan nesten garantere at politiet ikke kommer til å gjøre stort i forhold til §145 da de fleste politidistrikt har liten kompetanse og vilje til å straffeforfølge slike saker. Truslene vil de nok ta langt mer seriøst. Ta med utskrifter og andre ting du mener kan være et bevis til politiet og legg frem saken for de.

Lenke til kommentar

Hei. En venn av meg ble jyst hacket 4 ganger på rad. 4 forkjellige kontoer. Emailen, og privat informasjon. Hva kan vi sikte han med? Hvilke punkter osv. Vil gjerne grille han..

 

Han har også truet han flere ganger, så det blir vel brukt som bevis..

 

 

Så lenge du har beviser for at han har vært på din konto så har du en sak.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er enkelt å beskytte seg mot datainnbrudd, men det er ikke enkelt å beskytte seg mot tyveri av personopplysninger. Det fins smarte mennesker ute på internett og det kan høres helt latterlig ut, men det er fullt mulig å finne navnet til en forumbruker her ved å nesten ikke gjøre noenting. Folk føler seg trygge, men de som føler seg trygge gjør det fordi de tror de kan mye om datamaskiner, mens de i realiteten ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Det fins smarte mennesker ute på internett og det kan høres helt latterlig ut, men det er fullt mulig å finne navnet til en forumbruker her ved å nesten ikke gjøre noenting. Folk føler seg trygge, men de som føler seg trygge gjør det fordi de tror de kan mye om datamaskiner, mens de i realiteten ikke gjør det.

Du vil ikke utdype hvordan det gjøres, slik at vi som ikke kan så mye om datamaskiner kan lære noe nytt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det fins smarte mennesker ute på internett og det kan høres helt latterlig ut, men det er fullt mulig å finne navnet til en forumbruker her ved å nesten ikke gjøre noenting. Folk føler seg trygge, men de som føler seg trygge gjør det fordi de tror de kan mye om datamaskiner, mens de i realiteten ikke gjør det.

Du vil ikke utdype hvordan det gjøres, slik at vi som ikke kan så mye om datamaskiner kan lære noe nytt?

 

Hei "Loff1" Ved det du spør etter, kan desverre ikke ut tales i forumet

Lenke til kommentar

Det fins smarte mennesker ute på internett og det kan høres helt latterlig ut, men det er fullt mulig å finne navnet til en forumbruker her ved å nesten ikke gjøre noenting. Folk føler seg trygge, men de som føler seg trygge gjør det fordi de tror de kan mye om datamaskiner, mens de i realiteten ikke gjør det.

Du vil ikke utdype hvordan det gjøres, slik at vi som ikke kan så mye om datamaskiner kan lære noe nytt?

 

Nei, det er sosial hacking. Du må ha en ekstremt skarp hjerne for dette, det er som mensa folk, de ser ting andre ikke ser, og det er tikkende enkelt å finne personopplysninger. Om jeg fortalte deg et triks, så ville du antakeligvis pissa i buksa og blitt sjokkert over hvor smart mennesker kan være og på så simpelt vis. Man skal være forsiktig på internett :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kan bare gi deg et lite eksempel, som jeg selv har funnet opp. La oss si vi er på programmeringsforumet. Jeg lager en programsnutt, noen laster det ned og kjører det, antivirusen reagerer på programmet, og brukeren klager tilbake til han som programmerte det. Hva er det nå som har skjedd? Kan han ha blitt hacket? :)

Lenke til kommentar

Svaret på det er, ja han har blitt hacket. Jeg har laget en algoritme i programmet som leser en plass i operativsystemet hvor brukeren befinner seg, hvilken by. Og så endrer programkoden virtuelt koden slik at antivirusen oppdager det som et virus hvis byen han bor i er oslo. Så hvis han rapporterer tilbake til meg at antivirusen reagerer på det, så vet jeg at han bor i Oslo. Så man skal være forsiktig med sosiale hackere, de er smarte folk.

 

Dette er bare nåla i høystaken av triks.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jeg kan gi et annet eksempel. La oss si jeg lager et program, så skryter jeg at programmet mitt er raskt, veldig raskt. Så legger jeg det ut for download, folk har lest at jeg har skrevet det er et veldig raskt program. Så programmerer jeg programmet til å være TREGT, altså motsatt HVIS han som kjører programmet mitt heter "Kåre". Så programmet mitt søker etter hans navn på datamaskinen, og hvis den finner navnet "Kåre", så vil programmet automatisk sakne ned slik at det ikke er raskt lengre. Så da vil brukeren komme tilbake til meg å klage "Programmet er jo ikke raskt som du sa, det er jo tregt". Når han sier til meg at det er tregt, så vet jeg at han heter Kåre. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noen mistanke om at personen heter Kåre og bor i Oslo, så vil informasjonen (spesielt den om navnet) være lite nyttig. Begge gangene må du dessuten få personen til å kjøre et av dine programmer. Beklager, men jeg har til gode å bli våt i buksa av triksene dine.

 

(Tråden er for øvrig rapportert med ønske om at denne diskusjonen blir splittet ut.)

Endret av Loff1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...