linnka Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei, Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Mac, og vedrørende dette kjøpet tenkte jeg jeg skulle bestille med en kabel for å få mulighet å koble til TV med lyd, via simpelten 1 HDMI kabel. Er dette mulig? Kan jeg evt. få link til dette produktet? Så lurer jeg på om denne modellen støtter HD format, eller vil jeg få vanlig oppløsning? Hva er evt enkleste adapter om jeg skal ha mulighet til å kople HDMI i f.eks. en TV, og Scart i en annen, mener ikke å gjøre begge deler samtidig. Takk for hjelpen Linn Katrin Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Den har ikke innebygd hdmi. Du må ta mini DVI til DVI og ha en DVI til hdmi adapter. Like greit å ha mini DVI til vga og ha den i tven. Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Hei. Dette er fullt mulig ja, det er ikke sant som Vaffel. sier, det finnes Mini Displayport > HDMI fra tredjepartsleverandør. Du vil da få HD-oppløsning (1920x1080) hvis tv'en støtter dette, samt lyd gjennom HDMI-kabelen. Jeg kjører dette på min nye MacBook Pro 13", og det fungerer smertefritt! Jeg kjøpte http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260577654930 fra eBay, billig og bra. Lykke til! Endret 25. mai 2010 av ExizHW Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Ja, men da får du ikke orginalt. Og det er ikke ment for å ha HD. Endret 25. mai 2010 av Vaffel. Lenke til kommentar
linnka Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 takk for nyttig svar, men jeg får bare opp "The listing has ended." så jeg må kanskje få ett produktnavn, eller direkte link til ett produkt jeg kan bestille! Og poenget med at jeg vil ha en slik mini-DVI-HDMI adapter er å få BÅDE lyd og bilde i samme, så det må være noe i den kategorien! Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Når kjøpte du macen? Om du kjøpte den for ikke så lenge siden har mini-dvi porten lyd og bilde. Lenke til kommentar
linnka Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 jeg har ikke kjøpt den enda, men en DVI port viderefører vel ikke lyd? da må du vel ha miniDVI-HDMI ? Lenke til kommentar
Vaffel. Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, du får vel lete etter et serriøst selskap som selger tredjeparts kabler. Ser at cableworld har det. Men de burde du nok ikke kjøpe av. Kjøpte usb lyd adapter. Venta en månede, og så sa de at den var utsolgt.. Tok sin tid før jeg fikk den. Det er hva jeg mener med userriøst. Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva mener du at det ikke er ment for HD Vaffel.? For min del er uoriginalt/originalt ett fett. Et signal er et signal, og når man verken mister noen garanti eller får noen underverker av et originalprodukt ser jeg ikke problemet. Ta en titt på denne du linnka. Jeg kjøpte selv fra denne selgeren, problemfri levering (bare husk å betale via PayPal) Lenke til kommentar
mtw Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Jeg bruker denne: Mini Displayport til HDMI Endret 25. mai 2010 av mtw Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ser prikk lik ut som den kjøpte, så blir jo en vurderingssak mellom noe "utrygt" til 1/3 av prisen, eller på Komplett ja. Men da har du ihvertfall alternativer Lenke til kommentar
linnka Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Tusen takk for hjelpen! Jeg ser at den på Komplett ikke støtter lydoverføring (eller det står at den støtter, men at det ikke fungerer så bra?) Hvordan er den som er kjøpt på Ebay mht lyd ExizHW? Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Beklager at jeg ikke har svart før, glemt å sjekke her Min fungerer ihvertfall perfekt! Har ikke behøvd å gjøre noe annet enn å koble til, og lyden har virket veldig bra! Er det 13" eller 15" du har tenkt å kjøpe? Lenke til kommentar
linnka Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Hehe, det går fint. Har glemt å sjekke selv jeg Jeg har nå bestilt en 13". Har ikke bestilt noen kabel enda, men kanskje jeg satser på den fra Ebay da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå