newman221 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Som tittel sier, er på jakt etter nytt skjermkort. Kunne selvfølgelig bare kjøpt ATi 5870, men prøver å finne et skjermkort som balanserer bra med tanke på støy, ytelse og pris, og som er bedre enn mitt aldrende 3870x2. Hvor langt ned kan jeg gå på ATi-modellene før jeg går NED i ytelse? Har ikke behov for like heftig ytelse som jeg hadde i "gamle dager" og mer interessert i å få ned viftestøy, men også ha mulighet til å spille litt av og til. Spiller med 1280x720-oppløsning (42" tv-skjerm, ikke optimalt, men akseptabelt), så det reduserer ytelseskravene noe. Men guffen oppløsning må kompenseres med AA og alt det der. Sååå, noen som har noen lure tips? Windows7, Intel E6750 (OC), 4GB ram og en Intel X25 består resten av systemet av. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 hvorfor ikke bare et 5770? Etter hva jeg har skjønt er det ikke noe særlig til ytelse på det kortet. Har ikke lyst til å gå nedover på ytelsesfronten.. Kan ikke kjøpe et skjermkort som yter særlig dårligere enn det jeg har. Men har heller ikke lyst på et overkill-kort som bare bråker og suger strøm og gjør alt varmt inni der... En middelting trenger jeg Og 5770 er vel ingen middelting? Eller har jeg feiltolket modellnavn og ytelse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 5770 er ikke en direkte mellomting nei... Ta en titt på hd 5830/5850 Sitter selv på et 3870x2 nå, og jeg fant ut at 5770 var egentlig ikke noe særlig bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå