DMN Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Leverte skolelaptopen min til reparasjon hos expert, hvor forresten både jeg og han jeg deler leilighet har opplevd den verste servicen vi har sett. Det startet med at jeg leverte pcen min fordi hovedvifta var kaputt. Fikk først en "profesjonell" IT venn av meg til å se på den og bekrefte dette. Han anbefalte meg å sende den inn for å spare de få hundrelappene, siden det uansett ikke skulle ta lang tid å få byttet den. Da jeg leverte pcen tok jeg en prat med han bak disken, og han bekreftet det vennen min hadde sagt. Men han sa ifra at manglet de delen på lageret så kunne det i verste fall ta 2-4 uker før jeg fikk tilbake pcen. Fikk også et nummer så jeg kunne sjekke statusen på pcen online. Da det hadde gått 4 uker dro jeg opp og hørte med dem. Ble da fortalt at de manglet delen de trengte og den skulle bli bestilt, greit nok. Sjekket status på pcen dagen etter, og da var delen bestilt og "forventet ventetid 5 arbeidsdager". Så hadde det gått 5 uker, og jeg dro opp for å purre igjen. Fortalte han bak disken at jeg var ganske avhengig av en laptop siden jeg hadde min første eksamen om 1 uke, og 4 eksamener til etter det. Han fortalte meg at han skulle kontakte meg med en gang de fikk en lånepc inn på lager, og reservere den til meg. Så hadde det gått 6 uker, og jeg hadde kommet meg gjennom to eksamner uten pc til å hjelpe meg med øvingen. Purra igjen, og da venta de enda på reservedelen. Spurte tilfeldigvis om de hadde en lånepc på lager, og de hadde et par, uten å kontakte meg. Fikk da en lånepc, men fortalte han at jeg har 3 eksamener i juni som jeg er avhengig av min egen pc til å pugge på. Dette var grunnet notater jeg hadde på den, og enkelte programmer jeg trenger i forbindelse med statistikk osv. Nå om 2 dager (27/05) har det gått 7 uker, jeg ringte dem i dag og fikk beskjed at jeg skulle ringe igjen i morgen. Fra "verste fall" 2-4 uker har det nå snart gått 7 uker. Om 8 dager har jeg eksamen i statistikk, og takket være expert ser det nå ut som om jeg må konte denne eksamen til høsten (med en utgift på 1500,-). Har jeg noen rettigheter her?! Endret 25. mai 2010 av DMN Lenke til kommentar
Loko Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Krev heving av kjøp grunnet av at avhjelp (reparasjonen) har tatt urimelig lang tid. Forbrukertvistutvalget har sagt at over 6 uker service er for lang tid, og du kan heve kjøpet. Kan godt hende butikken setter seg litt på bakbeina, og hvis du evt da ønsker å få en ny pc i samme butikk kan det ofte være letter for butikk og svelge, selv om du har krav på pengene igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Her ville jeg helt klart ha krevd heving av kjøp, da dette har tatt alt for lang tid. Når det er sagt, når du kun hadde notatene dine lagret på den maskinen du sendte inn, synes jeg nesten du kan skylde på deg selv når det gjelder eksamensforberedelser. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 med tanke hvor lang tid det har gått så kan du hevde at det er gått over det som kalles rimelig tid(selv om det vel er et meget flytende og tolkbart begrep(på godt og vondt)) og begynne å snakke om heving av kjøp eller ny maskin. ang hva det har gjort med din eksamenslesing: med mindre du har hatt en kontrakt med selger om noe rundt dette spesifikt så har du nok ikke noe spesielt å komme med, bruker/eier av maskinen er i vanlige forbrukersaker selv ansvarlig for sikkerhetskopier og det er brukers ansvar å være fremsynt nok til å ha sikkerhetskopier av tingene sine i tilfelle rottefelle. men de dreit seg forsåvidt med tanke på lånepc som du selv sier, så det er jo et mulig argument for å få de til å bli enig i heving av kjøp f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå