norgi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei -Skal reise til tyskland og besøke familien og begynn å se nødvendighet for en bærbar PC.Har til nå ment å ikke trenge enn pga Android Mobil og Highend rig hjemme, men er jo litt kjipt å måte møte opp med bil til LANparty(pga svær PC utstyr), om man ikke har lapp engang^^ også skal jeg har noe å jobbe i bussen med når jeg begynne i vgs -Skal kunne har en 100 til 160gb og 11-13 tommers skjerm. Ingen Netbook, de still jo opp med 1GB og 1,6GHz singelcore det er synes jeg litt lite.Tror en 2gb minne hadde passet bra. En PLUS blir også om en kan bytte harddisken og minne(veit ikke om det er standart på mindre bærbar) vis jeg har litt mer penge senere vil jeg kanskje oppgradere til SSD -Skal kunne spille CS 1.6, starcraft 1 og lignende, surfing med musikkspilling osv. Treng ikke minnekort leser eller optisk enhet -utseende spill ingen rolle -Har allerede brukt mye av konfirmasjons penger til SSD og litt småting så jeg er begrenset på max 3300. Har så godt som ingen annelse i bærbar market så jeg veit ikke hva som er bra. Treng ikke å være en spesielt merke, men muligens IKKE en HP(er dritt lei HP for å si det rett ut) tror det er mer eller mindre realistisk eller? takk på forhand Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 kanskje denne? http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-11---12-tom/Compaq-311c-1120SO/126776.3002/ Lenke til kommentar
norgi Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 kanskje denne? http://www.netonnet....SO/126776.3002/ tja... skeptisk. Finnes kanskje alternative som gir mer ytelse(har ikke behov for LED skjerm eller lignende) ikke bare fordi den er av HP men også fordi det er en typisk HP. Og utrulig stygg var den også(jeg sa at utseende spille ingen rolle men det finnes en grense for hva jeg tør å bære rundt blant folk) Jeg hadde tenkt meg mer noe sånt: MSI Windd12 U200 eller Acer Aspire 1410. Jeg veit som sagt ikke om IGS45 brikkesett med celeron er bedre en atom modellene, men lure også på om det er mulig å ta CS 1.6 med en av dem eller begge? treng ikke å tar det i ultra opplysning men skal klare det med 50FPS, selv om spille er gamle så er det jo intrigert grafikk på det her maskinen^^. Så har noen bedre forslag? Lenke til kommentar
norgi Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) fikk overaskene litt penger i bursdagen så jeg gå til 4000 Har sett litt rundt og fant ut at Atom modelene var ikke så sakte som en skulle tro av rene specs. at N330 er en dualcore på 1,6ghz gjør jo saken tydelig mer attraktiv. Jeg har kommet bort til denne her : http://www.datakjede...2907799;c:36159 men som sagt jeg skulle gjerne har mest for penger, og om det finnes bedre alternativer ville jeg gjerne høre dem. Har jo egendlig løst på noe som er klassifisert(og har hardware) som en fullverdi Notebook isteden for Netbook, men da må en vel går en god del opp med pris eller? PS: kan en moderator kanskje endre tittelen til 4000? Gå vel ikke an å gjøre det sjøl ? fant ihvertfall ikke det Endret 26. mai 2010 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå