byggeren Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei, Er det noen her inne som kan fortelle meg hvilken funksjon vedlagt ring har? Bildet er fra en Mazda 6, 2004 modell. Det er en metallring, sannsynligvis dekket av gummi når den var ny. Jeg tipper at den har en funksjon som vibrasjonsdemper, da jeg ikke kan se noen som helst annen funksjon. Nå er gummien så gammel og morken at den falt av på høyre side av bilen, og den som henger igjen kommer snart til å fall av. Dette er det største dritten jeg har sett på lang tid, og merkeverkstedet estimerer kostnaden til latterlige 2500,- for å bytte denne. Dersom det i det hele tatt er nødvendig å bytte disse, regner jeg med at dette kan handles uoriginalt, og at jeg kan bytte dem selv. Derfor: Er det noen som vet hvor jeg kan handle nye slike som dette, eventuelt hva de heter? Se vedlagte bilder: Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 www.meca.no skriv inn reg nummer i webshoppen så kan du kanskje finne noe. Jeg aner ikke hva det er Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Tror dette er det du er på utkikk etter.. http://forum.mazda6club.com/suspension-brakes/219535-replacing-lower-control-arms.html Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Takker for svar, men jeg er like langt... - På Meca finner jeg ikke noe som ligner, og så lenge jeg ikke vet hva det heter er det ikke godt å søke heller - På Mazda-forumet bytter de hele armen, og dette er neppe nødvendig i dette tilfelle. Jernringen/dempingen er nok bare festet på bolten som en skive (Det er resten av ringen som henger igjen som en stor skive under hodet på bolten på det første bildet) Fortsatt undrende til hva dette er, og hvor eventuelt det kan kjøpes uoriginale slike som dette. Så elendig kvalitet som det var på denne gummien, vil dette være noe som faller av alle Mazda 6 på markedet. Med andre ord må det være marked for å selge dette som reservedeler Jeg tipper 99% av alle Mazdaeiere ikke vil merke om denne forsvinner, den vil mest sannsynlig falle av i fart. Det er bare en tilfeldighet at denne ble observert hengende etter gummien... Endret 25. mai 2010 av byggeren Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Den "gummien" vil jeg tro er en del av foringen. Med tid blir de fleste foringer morkne og utslitte. Bilen din er 6 år gammel, du må jo nesten forvente at slike slitedeler må byttes etterhvert. Ikke sikkert at du bare får kjøpt foringen, men må kjøpe hele armen istedet. Det var kanskje dette verkstedet ga deg pris på? Merker du noe unormalt når du kjører? Vibrasjoner eller ulyder når du svinger? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Det kan ikke være en vanlig foring, for det er ingenting som er i kontakt med denne. Den henger bare utpå bolten, jeg tipper de aller fleste mister disse uten å merke det. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det som slår meg inn er at det kan rett og slett være en beskytter for skruehodet. Tenker hovedsaklig mot rust og dritt, men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Det kunne vært det, bortsett fra at det er hull rett inn til bolthodet. Den beskytter ikke mer enn en vanlig skive Det kunne vært artig å vite hva dette egentlig er og heter. Jeg tipper det er en vibrasjonsdemper, men jeg finner ikke noe som minner om denne delen når jeg søker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå