morgan_kane Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Kan man komme opp i matte R2, Biologi Bi2 eller Fysikk Fy 2 på muntlig eksamen? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Hvis eg har hatt biologi skriftlig, kan eg da komme opp i det? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Sjekk læreplanen. Jeg vet i hvert fall at man ikke kan komme opp i muntlig eksamen i praktisk matte for påbygg (ikke mobb, jeg tar R1 også) om man var oppe i skriftlig. Om det står skriftlig eller muntlig, så er det logisk nok kun ene. Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvis eg har hatt biologi skriftlig, kan eg da komme opp i det? Ikke i følge Udir, kun privatister som må gjennom begge: http://www.udir.no/grep/Fag/?fagid=471892 Lenke til kommentar
SoloSitron Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Kan man komme opp i matte R2, Biologi Bi2 eller Fysikk Fy 2 på muntlig eksamen? Du kan komme opp i alle. Du kan ikke komme opp i fag du har vært oppe til skriftlig eksamen i (unntaket er norsk) Du har altså fem fag du kan trekkes opp til muntlig eksamen i: Religion Historie Norsk Fysikk Matte Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Orker ikke å lage ny topic, så bare skriver spørsmålet mitt her. Jeg komm opp i tysk skriftlig iår. Senere skal vel noen bli trukket opp i muntlig eksamen, men hvor stor er sjansen (vgs2). Spurt flere lærere, og det er mange som sier forskjell. Ene sier at det er helt sikkert at man IKKE kommer opp, den andre er veldig usikker.... Lenke til kommentar
SoloSitron Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk. Hvor mange er dere i fysikk- og matteklassen? Jeg har fysikk og 23 stk i klassen min har kommet opp i skriftlig. Det er 7 stk igjen, og læreren sier at det er STOR sannsynlighet for at jeg kommer opp i muntlig fysikk. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk. Det er lite sansynlig at de "gidd" å skaffe sensor for et så lite parti. De vil heller om mulig ha større og færre partier slik at færrest mulig sensorer må reise til skolen. I min tid i 3 VGS (år 2006) brukte jeg samme måte å ressonere på og antok 1. Jeg var oppe i kjemi skriftlig som betyr at det er utelukke fra muntlig. 2. De fleste andre muntlige kandidatene var de fleste allerede trukket opp i skriftlige som førte til små gjenger som ikke er lønnsomt å ta opp i muntlig. 3. Det var en fin gjeng igjenn til fysikk der ingen hadde vært oppe i skriftlig det tidligere. Altså "lett" å ta opp hele 3Fy klassen i muntlig der. Antagelsne ga riktig resutat, kom opp i fysikk Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk. Hvor mange er dere i fysikk- og matteklassen? Jeg har fysikk og 23 stk i klassen min har kommet opp i skriftlig. Det er 7 stk igjen, og læreren sier at det er STOR sannsynlighet for at jeg kommer opp i muntlig fysikk. Det er fordi fysikk lærener din vil at du skal lese på fysikk sån at du får god karakter og det ser bra ut for han med godt snitt i klassen sin Neida kan være andreledes enn i min tid, i min tid var det sjeldent gjenger under 10 som ble tatt opp i noe muntlig. Skolene skal liksom spare penger, og jo færre sensore som må lønnes jo bedre. Endret 25. mai 2010 av Ceburger Lenke til kommentar
SoloSitron Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Orker ikke å lage ny topic, så bare skriver spørsmålet mitt her. Jeg komm opp i tysk skriftlig iår. Senere skal vel noen bli trukket opp i muntlig eksamen, men hvor stor er sjansen (vgs2). Spurt flere lærere, og det er mange som sier forskjell. Ene sier at det er helt sikkert at man IKKE kommer opp, den andre er veldig usikker.... Du skal bare ha 1 eksamen i VG2. Du kommer IKKE opp i muntlig. 100% sikker. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Okei, men no har det seg sånn at over halvparten i matte og fysikklassen er kommet opp i skriftlig, da kan jeg vell ikke komme opp i det i og med at det er under 5 som er igjen i klassene til muntlig trekk. Hvor mange er dere i fysikk- og matteklassen? Jeg har fysikk og 23 stk i klassen min har kommet opp i skriftlig. Det er 7 stk igjen, og læreren sier at det er STOR sannsynlighet for at jeg kommer opp i muntlig fysikk. 10 i fysikk og 9 i matte. Der 5 er kommet opp i fysikk og jeg er usikker på om den ene skal ha eksamener i det hele tatt pluss at en er ferdig med sine eksamener ifjor så det er 5 igjen der. 5 er kommet opp i matte og samme personen jeg er usikker på er i denne gruppen også, så er 4 igjen her. Endret 25. mai 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Orker ikke å lage ny topic, så bare skriver spørsmålet mitt her. Jeg komm opp i tysk skriftlig iår. Senere skal vel noen bli trukket opp i muntlig eksamen, men hvor stor er sjansen (vgs2). Spurt flere lærere, og det er mange som sier forskjell. Ene sier at det er helt sikkert at man IKKE kommer opp, den andre er veldig usikker.... Du skal bare ha 1 eksamen i VG2. Du kommer IKKE opp i muntlig. 100% sikker. Tenkte meg det Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Forøvrig har jeg hør av diverse lærere på skolen at grupper på 6 og 7 er ypperlige grupper for å komme opp til eksamen. Husker ikke hvor mange vi var i biologi ifjor, men vi var ihvertfall 6, trur det var 7. Men det kommer vell ann på de forskjellige skolene. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, et vanlig muntligparti er 6-7 elever. Regner egentlig litt med at jeg kommer opp i fysikk muntlig, har vært oppe i Biologi 2 og skal ha R2 i morgen, og det er et fint parti igjen som ikke kom opp i fysikk. Biologi 2 og R2, samt fysikk 2, er alle skriftlig eller muntlig, så regner med at det blir FY2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå