Kjetil-H Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Får adapterringer til optikk fra Carl Zeiss, Leica, Nikon, Canon og Pentax. Les mer Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Canon FD, vel å merke. Hadde vært litt mer relevant for de fleste av oss med Canon EF, selv om det er en del fin gammel FD-optikk på ebay og lignende.. Edit: FD-optikk har blenderring, så vidt jeg forstår - burde vel være fordel for de som vil filme? Endret 25. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Ja, jeg tror nok grunnen er at EF-festet ikke har mekanisk kontroll av blenderåpning mens de andre har. Med såpass stiv pris frykter jeg på hva en elektronisk utgave med EOS-spesifikk utgave ville koste Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Er det riktig å tolke, at det er ingen elektroniske kontakter i disse adaptere?.. dvs kun mekanisk montering og mekanisk valg av blend-åpning ? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Det virker slik ut ifra de adapterene de har laget for mFT. Lenke til kommentar
Nerfy Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ikke dumt... jeg skyter selv Pentax, og et litt lettere/slankere kamerahus virker fristende for enkelte situasjoner... nå er faktisk NEX et alternativ... Det eneste jeg savner å se på et NEX-kamera er flere kontroller, det er alt for mye som ligger nedgravd i menyer Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Tenker målgruppen her på forumet lett kan fristes til å vente på en høyere spekket NEX-7. ..Og når kommer fullframe-NEX? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 FF-NEX hadde vært noe. Dét hadde fått meg til å droppe Canon tror jeg. Små kamerahus. <3 Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Det jeg lurer på, er ytelsen ved bruk av objektiver med utgangspupill nært sensoren. Med 18mm registeravstand er de bare to tredjedeler av avstanden Leica M har, og med så stor diameter burde det være mulig å komme nært sensoren med bakerste element. Hvordan vil sensoren takle objektiver M8/M9 bruker kraftig vinklede microlinser for å yte rettferdighet? I begynnelsen var jeg bekymret for at dette allerede gjaldt 16mm f2.8 som fikk mindre gode skussmål for ytelsen vekk fra sentrum, men vi får se når produksjonsversjoner av denne kommer, samt disse adapterringene Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Det er visst ikke alle M4239-objektiver som fungerer skikkelig på Leica M9s vinklede mikrolinser en gang.. Endret 26. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det er visst ikke alle M42-objektiver som fungerer skikkelig på Leica M9s vinklede mikrolinser en gang.. Mener du M39? http://www.photoethnography.com/ClassicCameras/index-frameset.html?Lens-LSM.html~mainFrame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg