Welhaven Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Skal kjøpe bil til maks 50.000 kroner - dette for selve bilen så regner da reg. avgift utenom. Vet at japanske biler er en lur retning å ta her, men er allikevel nysgjerrig på om det finnes andre alternativer. Foreløplig så har jeg tittet på følgende: Oppdatert liste 26. mai 12:34 Toyota Corolla 1998-mod + VW Golf 1999-mod + Volvo S40 1998-mod + Nissan Primera 1999-mod + Ford Mondeo 2001-mod Takker for alle forslag! EDIT: La til Nissan. EDIT2: La til Ford. Endret 26. mai 2010 av Welhaven Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hva er dine kriterier? Skal bilen være a til b bil, skal den være kul, skal den være billigst mulig i forbruk, skal den være nyest mulig, skal den ha billigst forsikring? Å finne biler under 50000,- er ingen problem, men er umulig for oss her på forumet å vite hva akkurat du er ute etter. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Hva er dine kriterier? Trodde man ikke fant så mange "kule" biler til under 50.000! ;-) Kriteriene er at den skal være driftssikker. Det må gå ann at det skal holde med normalt vedlikehold som sjekking av olje osv. uten at det brått må bestilles verkstedtime etter litt kjøring. At den er god å kjøre er jo også et stort pluss. Holder liksom en liten finger på Toyota jeg da...? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hva med noe sånt? Virker som bra bil for penga det der. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22535173 Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Hva med noe sånt? Virker som bra bil for penga det der. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22535173 Et bra funn. Fant også denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22365382&subMarket=FINN Egentlig et ganske godt kjøp da den akkurat ble EU-godkjent med ingen anmerkninger. Japansk er vel det jeg bør gå for? Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hva med en slik? Driftsikker, relativt sprek, OK med plass, og et greit utseende. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Hva med en slik? Driftsikker, relativt sprek, OK med plass, og et greit utseende. En bra bil helt klart, men er bare noen år eldre enn de andre som er potensielle. I tillegg må den EU-godkjennes innen desember, så da er man jo sikret et bedre kjøp om man finner oe som allerede er godkjent tenker jeg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 (endret) Selv om en bil er blitt eu-godkjent, betyr det ikke at den er i tipp topp stand. En kompis var tidligere BMW mekaninker, han sier at EU godkjenning er ikke verdt papiret det er skreve på når det gjelder tilstand på bilen. Han er en av de som får bilen eu-godkjent via en telefon! EU-godkjenning er basert på det kontrolløren kan se, altså veldig mye overflate/kosmetisk. Kontrolløren skrur aldri i bilene de sjekker! Det er dog et pluss at bilene er EU-godkjent, slik at du slipper og tenke på det. Japansk er nok veien og gå som nevnt tidligere, Mazda, Toyota og Honda. Hadde styrt mest unna, bmw, mercedes, franske biler, til den prisklassen det er snakk om. Andre som kan være OK er Ford og Opel, men disse sliter ofte med rust rundt den årgangen du ser etter. Du kan jo se på Mazda 626, litt eldre men lite kjørt, spesielt de siste 7 årene. Endret 28. mai 2010 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Se på Audi 80.Veldig gode biler. Har selv en som er kjørt nesten 800 000 uten store utgifter. Ikke bry deg om alderen på disse. Er galvanisert karosseri så de ruster lite eller ingenting. For 50 k burde du kunne velge blandt de peneste eksemplarene på markedet. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Se på Audi 80.Veldig gode biler. Har selv en som er kjørt nesten 800 000 uten store utgifter. Ikke bry deg om alderen på disse. Er galvanisert karosseri så de ruster lite eller ingenting. For 50 k burde du kunne velge blandt de peneste eksemplarene på markedet. Så Audi 80 går altså? Er det standard at karosseriet er galvanisert? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Se på Audi 80.Veldig gode biler. Har selv en som er kjørt nesten 800 000 uten store utgifter. Ikke bry deg om alderen på disse. Er galvanisert karosseri så de ruster lite eller ingenting. For 50 k burde du kunne velge blandt de peneste eksemplarene på markedet. Så Audi 80 går altså? Er det standard at karosseriet er galvanisert? Mener de begynnte å galvanisere hele karosseriet på Audi 80/100 fra 1988, før det var bare undertstellet galvanisert. Audi 80 er solide biler som sagt min har gått 787 000 nå og skal høgges. Det er hovedsakelig understellet som har tatt kvelden. Måtte ha byttet alt av foringer og bærearmer om jeg skulle hatt den godkjent. Ikke pga rust men vanlig slitasje. Karosseriet er helt rustfritt utenom rust i bulk som ikke er blitt utbedret. MOtoren sviver, dog noe ujevnt med en del oljelekk.. Legger du 25-35 k i bilen får du et bra eksemplar med god historikk og ikke altfor høy km stand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå