Mystikal1 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Heisan! Har akuratt kjøpt meg en ny CPU, Q9400, hadde E6850 før. Jeg vet at denne CPU'en er kompitabel med mitt hovedkort. Nå starter ikke maskinen, den henger seg på hovedkortet "screenet". Har prøvd å resette cmos, og har nyeste BIOS. Ingen peiling hva som er problemet, noen andre her som vet? Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Får du ingen feilmelding? Etter å ha restartet et par ganger kommer det opp at jeg har overclocket CPU'en for mye. Dette er jo rart siden den er splitter ny Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Kan du skrive ned den nøyaktige feilmeldingen? Første som slår emg her er egentlig feil på RAM, men det vil jo være litt merkelig dersom systemet fungerte før du byttet CPU. Har du endret på hastigheter i BIOS? Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Altså, det står at siste overclock har gått galt, og ber meg om å gå inn i BIOS, eller gjennopprette default settings. Men pc'n bare henger seg, og jeg kan ikke trykke på noe Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 resett bios ved å plukke ut batteriet Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du har kontrolert at du ikke må ha ny bios på hk for å ta ibruk den nye cpu'en? Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 resett bios ved å plukke ut batteriet Jeg hadde batteriet ute i 20 sekunder, holder det? Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Du har kontrolert at du ikke må ha ny bios på hk for å ta ibruk den nye cpu'en? Jeg har den nyeste versjonen av BIOS Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 ok. hiver meg på srbz her, prøv å stokk om på ram brikkene(har løst merklige ting selv ved å gjøre det). Du får ingen error. feks lydsignal over speaker? Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Nei kommer ingen lyd. Takk, skal prøve å ta ut batteriet i 5 min, og bytte ta ut RAM. Er blitt lei av å ta ut prosessoren og sette inn ny hele tiden, hehe Endret 26. mai 2010 av Mystikal1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Prøv gjerne å starte med bare 1 rambrikke. En kompis av meg fikk samme feilmelding for endel år siden, da han bygget en PC av reservedeler med 2 ulike rambrikker. Imidlertid forsvant feilmeldingen ved å fjerne en av brikkene. Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Ingen suksess, prøvde med en rammbrikke, hadde CMOS batteriet ute i fem minutter. Så jeg tror jeg returnerer denne varen, begynner å bli lei av at ting jeg kjøper ikke funker... neste gang skal jeg kjøpe en ferdig pc Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Får du ingen feilmelding? Etter å ha restartet et par ganger kommer det opp at jeg har overclocket CPU'en for mye. Dette er jo rart siden den er splitter ny Vil bare skyte inn at denne meldingen ikke nødvendigvis har noe med overklokking å gjøre. Denne meldingen vil komme opp ved alle annledninger der maskinen merker at den har startet opp, men ikke fullfører POST riktig. Da anntar den at du har vært inne i BIOS og justert på ting som gjør at du ikke klarer å boote - og resetter instilingene for deg slik at du kan boote opp riktig, samt gir deg meldingen overklokkingen (som den bare anntar var grunnen bak den feilede oppstarten siden denne funksjonen er påtenkt nettop å kunne overklokke uten å måtte resette BIOS hver gang du gjør noe feil). -Stigma Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du har ikke klart å bøye et par CPU pins på HKet da? Lenke til kommentar
Mystikal1 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Du har ikke klart å bøye et par CPU pins på HKet da? Jeg er nå på samme maskin med en annen prosessor, så tror ikke det Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 TS er svært tilbakeholdende med info om systemet som har problemer. Det gjør det ikke lett for de som skal foreslå løsninger. Se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Klare du å komme inni bios med q9400? Såfall så sett fsb til 1066 (266) i første omgang. tipper hket ditt har ikke native support for fsb 1333 (333), så det kan virke som et missforhold mellom fsb/mem divider (pass på at minne ditt ikke står med overklokk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå