Balthier Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Brukte update manager i 9.10 til 10.04. Etter det oppstå problemet. Som jeg forstår er det trøbbel i grafikk driveren. Har fånyttet prøvd å av/re installere fglrx og andre assiosierte pakker. Grafikk kortet mitt er forøvrig radeon hd5770. Når jeg prøver å starte i "normal" mode, fryser skjermen på den lilla-farvede boot screen, og før login prompt. Om jeg prøver å trykke ctrl+alt+f1 går maskinen til black screen og fryser tilsynelatende totalt. Dette skal visstnok være et kjent problem med den nye distroen og jeg har nå søkt litt omkring, bl.a. prøvd å sette "nomodeset" i grub.cfg filen. Jeg er veldig ny i linux omgivelsene og føler at jeg kunne trengt litt handholding her desverre. Er det noen som er villig til å hjelpe meg med dette? Takker på forhånd ... Lenke til kommentar
Croome Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Akkurat det samme hendte hos meg, det endte med at jeg måtte slette fglrx helt og installere de offisielle driverne fra ATI og de fungerer knallbra EDIT: Hvis du ikke klarer å slette fglrx, noe som hendte til meg så slett mappen ati som ligger her /usr/share/ Endret 25. mai 2010 av Nixie Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Det gjorde susen! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Har hatt problemer med media-tv-pcen min med ati kort, så skla prøve dette Lenke til kommentar
Croome Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Si ifra om det hjalp da Kaptein... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå