Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fri mens andre har eksamen?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går i 10ende klasse, og kom opp i norsk/nynorsk på skriftlig eksamen. Da disse to var så tidlig som i forrige uke, må jeg og klassen min sitte en hel uke så skolen uten å gjøre Noe som helst. Jeg har fått vite at det er mange elever på andre skoler som har fri i denne uken (noen har også i neste uke!) og synes det er urettferdig at det skal være sånn forskjell.

Jeg har dermed bestemt at jeg skal ta det opp med rektor, men kunne trengt litt gode argumenter samt en liten liste over en del skoler som har fri i uken her.

Kan dere som har fri skrive hvilken skole dere går på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnskolen er like mye som en læringsinstitusjon en oppbevaringsanstalt så dere ikke skal være hjemme og plage foreldrene deres eller skade hverandre. De har ikke lov til å slippe dere uten videre.

P.S: Hvis dere ikke har lært hvor dere skal forvente rettferdighet enda var det jammen på tide. ;)

Lenke til kommentar

Du hadde nokk syntes det var urettfærdi om dere hadde hatt eksamen sist og alle de andre hadde hatt fritt :)

Nei, fordi sånn som Jeg har oppfattet det, så har de (på de skoler som har fri( som har eksamen sist fri til deres eksamen starter

Lenke til kommentar

Du skal ha et minimumsantall skoledager et helt år. Skolen og elever er forpliktet etter norsk lov (om elevene ønsker gyldig vitnemål) å være minst det antallet skoledager på skolen.

Endret av Nyah
Lenke til kommentar

Du skal ha et minimumsantall skoledager et helt år. Skolen og elever er forpliktet etter norsk lov (om elevene ønsker gyldig vitnemål) å være minst det antallet skoledager på skolen.

Men da skjønner jeg ikke hvorfor enkelte skoler kan få mange dagers fri nå? Skolen min har hatt en eller to fridager utenom de "offisielle" fridagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...