Nuffern Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hei. Ville bare fortelle at det ordnet seg. Jeg sendte de ny e-post, og fikk til svar at det var bare å sende ørepluggene tilbake. Det gjorde jeg. Det tok noe tid, men fikk til slutt pengene tilbake, så er fornøyd. Kom i ettertid over denne: http://www.dinside.no/822254/cdon-brot-angrerettloven Så dette er et standardsvar de sender alle kundene. Rart at de ikke har endret det... Jeg vil påstå at dette er bevist politikk fra selger. Angrerett koster selger en del penger. De vet at de fleste slår seg til ro med beskjeden om at de ikke kan åpne forpakningen. Kun de som klager høylytt som får medhold hos selger. De vet de fleste mennesker ikke søker konflikt, samtidig som mange opplever det som mye styr å klage inn en sak for Forbrukerrådet (og eventuelt senere FTU) for et beløp som kanskje ikke er spesielt høyt. Det her er altså etter min mening kalkulert av selger. Det er ikke spesielt mange lovene som regulerer netthandel og forbrukerkjøp generelt, og jeg vil derfor påstå at det vil være enkelt for en bedrift (i alle fall en stor og profesjonell) å sette seg inn i disse lovene. Det er tross alt lovene som regulerer kjernevirksomheten deres, og er lett å forstå selv for en legmann. Man vil jo tro at de ansatte på kundesenteret jobber ut fra en policy laget av bedriften vedrørende kundebehandling, og her står det da tydeligvis at alle produkter skal være uåpnet for å benytte seg av angreretten. Kjenner jeg blir provosert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå