Dicorn Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei, jeg har Asus P5Q Deluxe (E3913) hovedkort. Jeg kan da plugge inn optisk ledning direkte til lydkortet som er på hovedkortet og så inn til anlegget mitt (Logtich z-5500). Men, den reagerer ikke, pc'en sender ikke ut noen signaler (det lyser ikke), men om jeg kobler inn analoge ledninger så reagerer pc'en til slutt og vil da sende optisk signal, men det står fortsatt "No Digital Data" på displayet til anlegget mitt... Om jeg bare bruker analog så fungerer ikke 5,1 surround, den vil da bare sende ut signaler til to av høyttalerne (kommer litt svak lyd fra dem andre også, men er ikke noen surround effekt). Har også prøvd med USB-kabel fra pc'en til eksternt lydkort og så optisk ledning til anlegget, men da skjer det samme, ingen surround, og jeg vil ha surround! Jeg tenkte det må være noe galt med den optiske output'en på hovedkortet, for den sender signaler, men anlegget mottar ikke noe fra den. Men det mottar om jeg bruker USB-kabel til eksternt lydkort og så optisk ledning til anlegget... Ahh... dette er egentlig ganske så irriterende. Jeg skal se på film på VLC mediaplayer, og da trykker jeg på 5,1 surround, men da hører jeg bare lyd fra bakgrunnen, ikke stemmene eller noe... Så det ender jo opp med at jeg sitter og ser på film med 5,1 surround anlegg med Stereo effekt Takk for svar og hjelp Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva skjer når du bruker disse inst. Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har ikke den siste der, bare dem fire øverste. Men, noe jeg akkurat la merke til, jeg må spille av noe musikk eller film for at det skal slutte og stå "No Digital Data". Helt sikker på at jeg hadde prøvd dette, men, nå funker det hvert fall, restarta pc'en også da Lenke til kommentar
Dicorn Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Jo jøss, hadde den jo, har aldri sett den før xD Vel, jeg prøve det nå, og da "hakka" bare lyden... :/ Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Du må spille fra en surround kilde, for å få det valget, og hvis du ser på bildet en gang til, i Audio settings "Output" sett den til Win32........... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå