Gå til innhold

DLNA error 2104 med PS3MediaServer(?)

-iL-

Anbefalte innlegg

Jeg kan omtrent ikke streame lengre til PS3, den disconnecter nå så ofte som vært 5 minutt !

Trenger ikke gjøre noenting engang, bare la den stå på XMB og idle, så disconnecter den.

Noen ganger raporterer den feilen over, som jeg har googlet og funnet ut at muligens feilen ligger i Sony's implementasjon av DLNA.

Jeg har iallefall ikke funnet en eneste løsning som fungerer.

Setup: kablet nettverk mot en switch, som er koblet til en DIR-655 ruter.

dvs ps3->kabel->switch->kabel->ruter->kabel til get modem (det siste er irrelevant)

Noen som har en løsning?

Endret av -iL-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvs ps3->kabel->switch->kabel->ruter->kabel til get modem (det siste er irrelevant)

Noen som har en løsning?

Hvilket mediaserver-program bruker du ? Hvilken versjon av programmet bruker du ?

Hvor er PC'n koblet til i "tegningen" din ?

Lenke til kommentar

Noen som har en løsning?

Hvilket mediaserver-program bruker du ?

ps3mediaserver

Dog PS3n disconnectes fra nettverket bare med og stå i menyen på XMB, uten og gå inn på noen foldere i det hele tatt.

Så tviler på om feilen ligger der. Kan dog quitte den og sjekke i kveld om PS3 fortsatt disconnectes.

Hvilken versjon av programmet bruker du ?

Den siste offisielle. 1.10.51, som kom ut mar 2009. Ser dog at det har kommet ut en beta.

Hvor er PC'n koblet til i "tegningen" din ?

Akkurat nå går den rett til ruteren, men har hatt den til switchen tidligere.

Kanskje koble PS3 rett til ruteren?

Har også siste firmware på ruteren, det sjekka jeg i går, dog ingen oppdateringer siden 2008 tror jeg det var.

Anyways, jeg la inn samme info her: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/issues/detail?id=235

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Jeg ville testet med PS3 og PC koblet i samme switch om mulig.

Nyeste beta til PMS kan du jo også teste ut, fullt mulig å installere den til en annen katalog slik at du får testet begge versjonene opp mot hverandre.

Will do.

Rapporterer tilbake.

Mistenker dog sterkt at det er Sony sin implementasjon av DLNA som ikke er top notch.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem fra tid til annen. Har litt annen router, men alt er kablet her også i samme switch. Hos meg har jeg testet med å slå av UPnP i router, og oppgradert fw i router til Tomatoe (har en linksys router). I de fleste tilfellene jeg har hatt problemer, har faktisk en router resett (strøm ut, så tilbake) vært beste medisin. Si i fra om du finner noe. Ser endel har skrevet at en fw oppgradering på PS3 en tid tilbake gjorde ting værre, jeg ahr nyeste fw på min PS3.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...