DaMole Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei, hei. Vi skal ha en diskusjon i klassen, og vi har gått i to grupper. Ei gruppe for genmodifisering og ei gruppe mot. Jeg er i gruppen mot genmodifisering, og jeg lurte på om noen av dere vet om noen sider som har argumenter mot, eller kan noen argumenter mot genmodifisering og hadde lyst til å poste dem her. Jeg har søkt litt på google, men fant ikke noe særlig, kanskje siden jeg ikke brukte de riktige søkeordene. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Blant argumentene mot genmodifisering, er at man aldri kan si for sikkert hva som skjer om man tukler med naturen. eks: Si du genmodifiserer en plante, og planten får evner som gjør den mer egnet til å forplante seg i et økosystem enn andre planter. Nå vil denne planten sette økosystemet i ubalanse, og i verste fall ødelegge det. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Her ligger også argumenter for all "tukling med skaperverket", det finnes mange grupper som mener at det er feil å "leke gud", særlig når det gjelder genmodifisering på ufødte menneske(fostre). Forskningen på genmanipulering har ikke kommet så altfor langt, og vi har påstått ikke råd til å tukle med levende vesener når vi ikke er helt klare over følgene. Så følger også det som Quitter sa, om at vi ikke kan vite hvilke fordeler genmanipulerte organismer kan få ovenfor "naturlige" artsfrender og konkurrenter om matfatet, og er vi virkelig uheldige kan vi skape vesener som er resistente mot antibiotika, bakterier som smiter mellom arter, dyr som får forringet livskvalitet fordi de fysiske kvalifikasjonene til de genmanipulerte individene legger for mye press på den øvrige fysikken... etc.etc.etc... Du klarer heelt sikkert finne flere mer eller mindre saklige argumenter mot genmodifisering, gjerne på nettsider med religiøst innhold... Enjoy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå