Bolle Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei Jeg skal kjøpe TV til loftstua, og ønsker litt hjelp med å velge den rette. TV'en skal i hovedsak brukes til film og spilling (PS3, XBOX 360 og Wii), samt tv-serier i HD. Bilde er det viktigste, men design teller også en god del. Lyd derimot er helt uviktig, siden den skal spilles av gjennom sourround-anlegg. Sofa/stol skal plasseres ca 4 meter fra skjermen. Jeg har sett på Samsung sine LED-LCD tv'er, og har spesielt lyst på UE55B70XX, men jeg ser at det også er en som heter UE55C6705. Den siste er noe billigere, så jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til hva som er forskjellen på de to? Er det eventuelt noen andre gode alternativer? Er det f.eks. noen gode plasma alternativer? Og hvordan er tykkelsen på de tv'ene? -Svein Lenke til kommentar
Bolle Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg har nå sett på Panasonic sin G20. Tror dere det er et godt valg? Litt mindre en Samsung sine 55 tommere, men også ganske mye billigere. Er det noen som har sett hvordan bildekvaliteten er på disse tvene? -Svein Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Om bilde er det viktigste så er jo Plasma det enaste valget. Anbefaler du tar en titt på DENNE FRA EXPERT. Satt foran den i ca 30 minutter, fikk gå igjennom masse filmer de hadde ligende. Utrolig bilde! Den har også et Game mode, som skal tilpasse seg optimalt visuelt og funksjonelt best for konsoller. Nå fikk jeg naturligvis ikke teste konsoll på TVen. G20 hadde ikke jeg personlig kjøpt. Har lest en del dårlig om den. Endret 29. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
apwr Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 G20 hadde ikke jeg personlig kjøpt. Har lest en del dårlig om den. Hva da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Ja, det lurer jeg også på. G20 er en helt fantastisk TV. Jeg har sett den i forhold til en VT20 og forskjellen er ikke veldig stor ved første, andre og tredje øyekast. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) "mye gale" var vel feil å si. Plagsomt at jeg ikke finner igjen forumet der mangen G20 bruker fortalte om sine opplevelser....men jeg kan nevne det jeg husker (skal søke litt mer og se om jeg finner det). OPen nevner spilling. Og her er G20 en del dårligere. G20 sliter med phosphor trailing, LG har klart å redusere dette mye mer enn Panasonic. Input Lag hos LG er også lavere. G20 brukere har også klaget på "floating blacks". Er en del videoer å finne på YouTube om dette. LG og Panasonic har samme sort nivå, men Panasonic G20 blir fort dårligere etter tid. Det er et punkt jeg meiner at Panasonic blir til vurdering er Image Retention. Panasonic har så å si total eliminert dette problemet. Og dette er så klart et VELDIG viktig punkt for plasma, særlig om du spiller mye. Så du må vurdere om phosphor trailing og Input lag er mindre viktig. Design. Personlig liker jeg LG sitt smal ramme kant design mye bedre enn Panasonic. TVen blir ikke så svær, og gir inntrykk av større visuelt område. Det la jeg kraftig merke til i butikken sammenlignet alle andre modeller der ute. Endret 30. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Om bilde er det viktigste så er jo Plasma det enaste valget. Anbefaler du tar en titt på DENNE FRA EXPERT. Hva er forskjellen mellom 60PK950N ifra Lefdal og 60PK550N ifra Expert? Jeg er også litt på utkikk (blir nok ikke handel før om 3mnd+ pga ferie etc.) etter en 50"+ LCD/Plasma i prisklassen opp til 20.000kr Edit: På LG's hjemmeside står det at 60PK950N er 50" men hos alle nettbutikkene jeg har sett selge den står det 60". Glem det, ser ut som en skrivefeil i spesifikasjonene på hjemmesiden til LG. Eneste forskjellen jeg har funnet er at PK950N (kontra PK550N) har en ekstra HDMI(4) inngang, DLNA, LAN og at modellnavnet er annerledes. Endret 30. mai 2010 av PantZman Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) PK950 har bedre sort nivå den har det LG kaller for TrueBlack (5000000:1, mens PK550 har 3000000:1). Men PK550 har nemmelig mindre reflection...altså det å se "dobbelt" pga glasset (har jeg lest). Grunnen til dette er at PK950 har et glass over hele panelet, uten et "hakk" for rammen. PK550 har et hakk ut for en ramme, så glasset er tettere skjermen (igjen, dette er noe jeg har lest) Vet ikke om jeg forklarte det bra nok....sliter litt med norsken når det gjelder teknisk prat. Imorgen skal jeg ut og se på PK950 og PK550. Vurderer å kjøpe en av de. Jeg lener meg mest mot PK550, men vil se om sort nivået er virkelig så mye bedre og om det er virkelig så mye reflection på PK950. Men hvem vet, godt mulig jeg ender opp med en helt annen TV...lol Endret 30. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 However, if reflections with other plasma TVs didn’t bother you, reflections on PK950 probably won’t either. Hørest ut som det finnest noe negativt med alle TVer der ute. Panasonic G20 ser ut til å få litt pepper også. Uansett hva jeg kommer til å velge så kan det ikke være dårligere enn det jeg sitter på nå. LG 42LY95 med kanskje verdens værste clouding og dårligste sortnivå. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Nå har ikke LG PK550 eller PK950 noe clouding i det hele tatt. Tror at det går igjen på hele nye modelene dems. Så du er nok trygg om du holder deg til de. Ja er sant, er alltid noe tester klarer å pirke på. Nå må vi ikke glemme at slike tester er sykt nøyaktig gjennomført. Om vi "vanlige" brukere legger merke til alt det de finner tviler jeg på. Derfor jeg liker å se på TVene før jeg kjøper noe. Endret 30. mai 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 AvidGamer: har du kjøpt tv enda? Isåfall hvilken ble det, etter å ha sjekket i butikken? PantZman: Forsåvidt samme spørsmål til deg også - men hvis du ikke har kjøpt enda, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ikke kjøpt noe nei. Jeg er også litt på utkikk (blir nok ikke handel før om 3mnd+ pga ferie etc.)... Derfor. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) AvidGamer: har du kjøpt tv enda? Isåfall hvilken ble det, etter å ha sjekket i butikken? Det var noe leverings og lager feil på dato. Så jeg har avbestilt TVen til den kommer. De venter å få inn på slutten av mnd.... Men har lest mye om PK950 for tiden, og den skal vist nok ha et filter som reduserer glare. Blir spennende å se om det stemmer. Endret 3. juni 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Nå har jeg selv Panasonic P50G20 og har spilt mye Red Dead Redemption de siste ukene, og har ikke merket noe til hverken floating blacks eller fosfor trailing. Input lag er så godt som ikke eksisterende på Panasonic i forhold til flere tester jeg har lest av bla. LED/LCD tv'r. (0-16ms) (mot opptil 100ms hvis ikke man slår av all bildebehandling), dette gjelder forsåvidt de fleste plasmer, de er bedre enn lcd/led. Dessuten er Panasonic et bedre merke enn LG i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå