Kaptein Snus Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva skal til for å stryke på nynorsk eksamen? Får man ikke 2 uansett så lenge man leverer og besvarer oppgaven, selv om nynorsken er ganske rusten? Selvfølgelig er det nynorsk eksamen og man skal jo kunne skrive nynorsk på den, men lurer bare på hvor mange feil er tillat? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Dei fleste som stryk i norsk eksamen (både nynorsk og bokmål) stryker fordi dei enten bommar på oppgåva eller rett og slett har for dårlig innhold. Men du kan sjølvsagt også heilt fint stryke på grunn av for mykje feilskriving, du kan f.eks ikkje skrive ein bokmålstil i nynorsk og bestå fordi mesteparten av bokmålorda også er tillatt i nynorsk. Når det gjeld antall feil så trur eg det varierer og blir vurdert fra oppgåve til oppgåve. Vil tru at at om du skriver ei ekstremt god besvarelse så vil du kunne stå med fleire feil en om du skriv ein svært dårlig besvarelse. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg sto i min tid på nynorskeksamen, av det kan man enkelt utlede at det er umulig å stryke. ^^ Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Takker for svar Mulig det har blitt strengere nå NikkaYoichi, ihvertfall ifølge læreren min Endret 25. mai 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå