OJ Doe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Da er det straks bedre. Litt rust fjerner du glatt selv, tektylering kommer på i underkant av 5000 for en full behandling. Gåen strikk har ingen betydning. Lev med det. Fangeren kan du sparkle opp selv om du er litt nevenyttig. Grøftelys får du for noen hundrelapper brukt. At vinduet har hoppet av, betyr at du må ta av dørtrekket, sette vinduet på plass, og sette det sammen igjen. Går noen timer, men det er en enkel jobb. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Ja, litt samme tankegangen jeg har hatt selv rundt denne bilen. Har bedt om flere bilder og da av skadene som er nevnt, samt forhørt meg om motoren til vinduet går i det hele tatt. Om den går som den skal så er det sikkert så enkelt som du sier. Takke så mye for all hjelp, og om alt går som det skal og bilen er i den stand jeg er blitt fortalt så ser det ut til at dette blir bilen min de neste årene, tross for at budsjettet mitt sprakk med 10 000. Men er vel gjerne verdt det når jeg får en så pass "ny" bil som 2001. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Selvsagt en ting til :-D Det er jo 30 års garanti på disse bilene mot rust. Noen som kan utdype hva denne garantien dekker? Er det rust på dører slik som er problemet på denne bilen, eller er det andre rustproblemer garantien tar for seg? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det gjelder vel for gjennomrusting. 10 år for all rust så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 TakkTakk, ringe en MB forhandler i morgen og forhøre meg litt rundt dette og hvilke krav som stilles. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Fant litt mer info om denne rustgarantien fra MB. På Mercedes-Benz E-klasse ble det oppdaget alvorlig kantrust i dører og på en del andre steder i karosseriet. Det gjelder biler produsert mellom 1996 og 2002. Full erstatning gis til E-klasse-eiere av inntil åtte år gamle biler 30 års rustgaranti gjelder gjennomrusting "innfra og ut". Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det betyr at rustgarantien er uaktuell for deg. Kan anbefale en skikkelig understellsbehandling, jeg brukte Dinitrol på E300 Diesel, det kostet 4700,- og var vel verdt det. å slippe rust i understellet i hele mitt eierskap, er helt topp. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 (endret) Bildet her viser hva som er av rust på bilen. Bør vel få det fjernet så snart som mulig dersom jeg kjøper denne bilen. Noen som vet ca pris på å få ordnet noe slikt? Bilen ser ellers veldig fin ut, og det er veldig fristende å bruke litt mer enn jeg har satt av og gå for denne bilen. Noen som har erfaring med chiping av disse bilene? Ser at jeg for 5200,- får justert den en del. effekt: 85 kW/115 hk vid 4200 rpm til 120 kW/163 hk vid 4200 rpm vridmoment: 250 Nm vid 1400 rpm til 355 Nm vid 2050 rpm Hvor mye vil dette slite på motor og girkasse? Endret 29. mai 2010 av svortevik Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Chipping er glemmesak. Sløsing av penger på en så gammel bil, og veldig feil prioritering, bilen skal være rustfri og i topp stand, så kan du bruke penger på alt annet dritt. Rusten fikser du selv. Du har to hender, sant? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Jepp, to hender og ti fingre. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Da fikser du rusten selv :-) Det er ikke vanskelig, og du finner mange gode guider på nettet hvis du er i tvil. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22668082 Hva med den? Den virket jo velholdt og fin. Kanksje kjørt av en eldre kar en merce mann og de kjører jo så rolig:D Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22668082 Hva med den? Den virket jo velholdt og fin. Kanksje kjørt av en eldre kar en merce mann og de kjører jo så rolig:D Er ikke mange eldre folk som farger bremsene sine røde. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Enda færre soter rutene og senker bilen i tilegg. Men dette er en voksen mann, uten tvil. Han har garantert en minoritetsbakgrunn. Dette ser man av formuleringene i annonsen, noe som tyder på at norsk er i læringsfasen, og at han kaller seg "Selger". At det står en Vito bak E250en kan bety at fyren kjører drosje, noe som kan karakteriseres som vanlig for innvandrere. Bilen virker dog velholdt, så jeg ville vurdert den, men ta en bruktbiltest, det er ganske ofte at km-standen stilles litt på. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 http://www.finn.no/f...nnkode=22668082 Hva med den? Den virket jo velholdt og fin. Kanksje kjørt av en eldre kar en merce mann og de kjører jo så rolig:D Er ikke mange eldre folk som farger bremsene sine røde. Et flott valg hvis du er redd for høye hastigheter. Ville ikke valgt Merce med manuell, de kassene er ikke noe gode å bruke. Med automat er de helt konge, dette har også ofte bedre holdbarhet enn manuell, dersom man skifter olje på kassen til angitt intervall (60 tusen km er det vel). Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Hei igjen:-) En her som mener at diselvarmer er et "must" på diselbiler om en ikke vil sitte kaldt gjennom hele kjøreturen på vinterstid. Noen med erfaring som kan si noe om hvor stor dette behovet er, og om det kanskje er standerutstyr på e-klasse? Hva tror dere eventuelt prisantydning vil bli for å få ettermontert Webasto dieselbrenner på en 2000 modell e-klasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå