Gå til innhold

2 grafikkort, crossfire?

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg hørt om noe som kalles for crossfire, å ha to grafikkort i pc'en samtidig tror jeg.. Jeg kjøpte meg et ati radeon 3850 og tok ut det gamle for en stund siden. Vil det være mulig for meg å ha begge skjermkortene i pc'en og få bedre ytelse på pc'en?

dette er den "opprinnelige" pcen min. nå har jeg altså byttet ut grafikkortet og satt inn mer ram slik at jeg har 3,5 gb ram.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01175525&lc=en&dlc=no&cc=no&product=3462856&lang=no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva ville et nytt hovedkort kostet ca? og hvis jeg kjøpte nytt hovedkort og brukte ati radeon 3850 og

GeForce 8400GS

56 MB DDR memoryI/O Ports: HDMI, dual-link DVI , S-video

ville disse to kortene inne samtidig økt ytelsen i spill i forhold til å bare hatt i ati radeon 3850?

Lenke til kommentar

Hei! Det er mye forvirring og mye som endrer seg når det gjelder Crossfire og SLi

- Ettersom ATI og nVidia er "rivaler" er den største forskjellen at et ATI og et nVidia skjermkort ikke kan kobles sammen. Dette kan dog være i ferd med å endres, MSI har kommet ut med et nytt Hovedkort kalt Big Bang-Fuzion, som lar deg kjøre ATI og nVidia skjermkort samtidig. Problemet er at dette er det eneste Hovedkortet som har slik funksjon og det kan for mange være et problem at Big Bang-Fuzion har en prislapp på over 3000 kroner. Skulle du finne på å kjøpe dette Hovedkortet, må du i tillegg kjøpe ny Prosessor og nye Ram brikker. Det å kjøre et Radeon HD 3850 / GeForce 8400 GS skjermkort på et Big Bang-Fuzion Hovedkort vil kort og enkelt være for dumt.

- Når det gjelde hva slags Skjermkort man kan koble sammen må man også være litt på vakt, det er er også litt forskjellig regler på SLi og Crossfire. På SLi kan du til eksempel ikke koble sammen forskjellig type nVidia skjermkort, noe som i litt større grad er mulig med et Crossfire oppsett.

For å avslutte er også Radeon HD 3850 / GeForce 8400GS skjermkortene for svak iflg dagens standard at det ikke engang er hensiktsmessig å tenke på å koble noen av disse Skjermkortene til noen som helst andre Skjermkort. Faktisk er hele din PC så utrangert at du heller bør tenke på en ny PC om du opplever problemer under nyere spill eller programmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

tusen takk for svar svenni :)

Men føler ikke at det er helt tid for å skifte ut pc'en enda. den kjører fortsatt de fleste nye spill relativt bra på (lavere settings selvfølgelig) enda. Er dessverre ikke i den posisjon at jeg har råd til noe nytt enda heller så får nok gå med denne et par år til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...