Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Wlan slutter å funke når jeg bridger kabel og trådløs-nett

Anbefalte innlegg

Trådtittel sier alt, iallefall, når jeg bridger kabel og trådløs-nett så sluttet trådløsnettet å fungere. Sletter jeg bridgen, så funker trådløstnettet som perfekt igjen.

Hvor kan problemet ligge, og hva burde undersøkes?

Endret av Hansy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken her er altså at jeg sitter på et trådløst nettverk, og jeg ønsker nett på x-boxen min. Har tidligere bridget en trådløs og en kabel-inn/utgang for å få nett på X-box. Fra kabelporten går det en krysset kabel til X-boxen fra pcen.

Så tanken er altså å få et trådløst nett, for så å sende dette videre til X-boxen.

Har tidligere funket helt fint med bridging, men når jeg fjerner bridge mellom wlan og kabel så funker plutselig wlanet.

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

... når jeg bridger kabel og trådløs-nett så sluttet trådløsnettet å fungere.

... men når jeg prøver å bridge wlan og kabel så funker plutselig wlanet.

Jeg er sikkert ikke den eneste om lurer på hva som egentlig er problemet ditt (bortsett fra selvmotsigende forklaringer).

Kan du beskrive hva hvordan ting er koblet? Hva du har av enheter (navn/modell)? Og vhoprdan de er satt opp?

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er problemstillingen som følger:

- Han ønsker internett på Xboxen.

- Det er ikke mulig/ikke ønskelig å legge opp kabel til routeren.

- Han velger å benytte seg av en datamaskin med trådløst nettverk som ligger i nærheten av Xboxen.

Han mottar et trådløst nettverk på PCen. Derfra kobler han en nettverkskabel til Xboxen og bridger det trådløse og kablede nettverkskortet i PCen. Det er her alt krasjer, da det trådløse nettverket slutter å fungere.

Dette skal i utgangspunktet fungere helt fint (som OP sier), men ett eller annet har tydeligvis krasjet i systemet.

----

Men som Perb sier: Det hadde vært kjekt med litt mer info (f.eks. hvilket operativsystem du kjører på datamaskinen).

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, dumt av meg. Uansett, nå skal prøve prøve å fortelle litt bedre her.

Når jeg bridger trådløs og kabelnettverk sammen, for å kunne gi x-box nettverk, så slutter det trådløse nettverket å fungere på maskinen.

Fjerner jeg derimot denne bridgen, så funker det trådløste nettverket smertefritt.

Pc er en Acer L5100 med Windows 7 32-bit

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet som trådstarter her. Har brukt ICS (Internet Connection Sharing) som en midlertidig løsning. Har lest at dette kan føre til at man får "restricted NAT" på Xboxen, men jeg har opplevd både restricted og åpen NAT så ikke godt å si hva som stemmer. Har ikke kontroll over portåpning her jeg bor, så ikke så mye jeg kan gjøre med den saken.

Lenke til kommentar

Google is your friend:

Under properties for both local area connection and wireless network connection under the sharing tab, uncheck the top box. then click one of the connections and press CTRL and then click the other, then right click one of the connections and click bridge connections.

Nå er ikke problemet at det er vanskelig å lage en bridge, men det at bridgen som lages ikke er stabil da... Reading is your friend

Lenke til kommentar

Hos meg virker broen en liten stund, før plutselig det trådløse nettverket slutter å fungere og jeg mister tilgangen til Internett. Eneste måten jeg fikk til å løse dette på var å fjerne broen. Husker ikke om jeg har testet dette på nytt etter at jeg formaterte og installerte Win7 pro x86, kjørte XP før og da hadde jeg iallefall dette problemet. Kanskje på tide med et nytt forsøk :) Men det var merkelig at det ikke fungerte da jeg fulgte instruksjonene jeg fant på nettet og nettverksutstyret mitt er ganske nytt.

Endret av heriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...