^fmj Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Har en bekjent som sliter med at kanaler faller ut i tide og utide, nå er alt av NRK kanaler, Tv-Norge + flere borte. Normalen er at de er borte i noen dager. Nå har Tv-Norge vært borte en stund. Han befinner seg inne på meget god dekning område, jeg testet i dag med den enkleste innendørsantennen du kan tenke deg (Lignende som dette.) Da fikk jeg inn akkurat de samme kanalene som han fikk med sin utendørsantenne. I dag prøvde jeg mottakeren i en annen husstand og da fungerte alt. Men det er ikke på samme senderen og den sender på andre kanaler. Alt av ting er prøvd med mottakeren, nytt søk, ut med strøm, ut med kort, fabrikk-reset osv. Det er Sagem ITD91HD. Noen tips? Endret 25. mai 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Har en bekjent som sliter med at kanaler faller ut i tide og utide, nå er alt av NRK kanaler, Tv-Norge + flere borte. Normalen er at de er borte i noen dager. Nå har Tv-Norge vært borte en stund. Han befinner seg inne på meget god dekning område, jeg testet i dag med den enkleste innendørsantennen du kan tenke deg (Lignende som dette.) Da fikk jeg inn akkurat de samme kanalene som han fikk med sin utendørsantenne. I dag prøvde jeg mottakeren i en annen husstand og da fungerte alt. Men det er ikke på samme senderen og den sender på andre kanaler. Det betyr vel at problemet er antenna og/eller antennekabelen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Nei, i dag var alt tilbake igjen. Snodige greier. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Det kan ha vært trøbbel med senderen din bekjent mottar signalene fra, og at dette har blitt rettet. TV-kanalene på bakkenettet sendes i tre kanalpakker på tre forskjellige frekvenser, en av disse kan falle ut, mens du fortsatt har kanalene på de andre frekvensene med full kvalitet. Hvis enkeltkanaler faller ut, kan det også være feil med kanalkort og abonnement. Men dette bør ikke være feilen dersom NRK falt ut, da denne sendes åpent, uten at man trenger kort eller å være registrert som RiksTV-abonnent. Skulle problemene oppstå igjen, ring 09595 eller se om det står noe her: http://www.ntv.no/feilmeldinger Endret 26. mai 2010 av Svinks Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Ja, de sender i pakker. Dette har skjedd ofte, syns det er rart hvis det har vært så mye problemer med senderen. Får se om det holder seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå