V?rbris Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Ser ut som jeg burde ha reistallert Windows XP professional SP3, men jeg har ingen recovery-cd Har fått dette reinstallert 1 gang tidligere, og det kostet i overkant av 1000,- kr hos den lokale dataselger. Jeg har lisens på maskinen, dvs. denne lisensnøkkel er limt på pc,en. Faktisk har jeg 2 lisenser på xp, også en lisens på en maskin som ikke er i stand. Har søkt litt, og det ser ut som installerings-cd for xp ikke er å få fatt i på nettet. Hva skal jeg da gjøre? Skal jeg kjøre med denne XP som jeg har til jeg blir nødt til å levere maskinen inn til dataselger for reinstallasjon av XP, eventuelt kjøpe denne installasjonsplate med lisensnøkkel, selv om jeg har både 1 og 2 lisensnøkler fra før? Endret 25. mai 2010 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Er vell litt ute å vasser nå. Men siden jeg stoler på at du forteller sannheten og det ikke er selveste CD'en men produktnøkkelen som koster penger, så vil jeg tro at jeg holder meg unna dypt vann. Først så finner du Win XP som du kan laste ned hos "Piratbukta" ¤ Last ned ¤ Brenn ut på CD/DVD ¤ Installer Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ta kontakt med din lokale dataselger så regner jeg med at de ordner med en DVD til deg. Jeg gorde det selv da jeg hadde surret bort min DVD til min 4 år gamele laptop. Da fikk jeg tilsendt Windows XP-DVD og en DVD med driverene som hørte til. Det kostet meg rundt 900 kr for mitt vedkommende. For å ende denne historien på det mest komiske så fant jeg igjen de DVD-ene som var med da jeg kjøpte PC-en ikke så lenge etter at jeg fikk tilsendt DVD-ene jeg hadde betalt for... Det koster å være en liten rotekopp Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ikke last ned fra bukta, det er ikke trygt. Er det ingen du kjenner som har en XP plate liggende? Venner, familie etc? Så lenge du har lisensen, kan du bruke en hver plate, så lenge det er samme type da ( enten Home eller Pro ) og det kan ikke være en volumlisens plate. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Skal ha ei recovery-plate liggende ett sted, som fulgte med ei tidligere maskin fra Fujitsu Siemens, jeg sjekket den pålimte installeringsnøkkel på gamle maskina, denne var også Windows XP Professional,Muligens SP2. Derfor har jeg 2 stk lisenser for XP Professional - hvor 1 er i bruk, og muligens ei recoveryplate liggende. Får se om jeg finner den, så noen cd,er i går merket Fujitsu Siemens da jeg kikket etter denne plate, en av disse cd,er har vel drivere for den gamle pc,en som er gåen. Alternativet er vel kanskje å kjøpe Windows XP Professional på f.eks. Qxl? Hvis det er forholdsvis lett å formatere stasjon C, og legge inn XP Professional pånytt. I stor grad bruker jeg stasjon C bare til OS. Har ellers noe småtterier lagret der, dette har jeg kopiert over på en minnepenn. Endret 25. mai 2010 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå