Xecuter Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Har en MacBook Air som er blitt utrolig treg, må nok sende den inn. Er det noen måte å boote Ubuntu fra USB slik at jeg får hentet ut div. bilder o.l? Har søkt litt rundt, men finner ingenting om hvordan jeg kan gjøre det uten å ha forberedt Mac-en på forhånd. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Hvis du skulle ha tilgang til en annen maskin kan du bruke unetbootin. Endret 25. mai 2010 av mikeys Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Er ikke kjent med Mac, og er en stund siden jeg gjorde dette, men håper det kan være til noe hjelp. Har gjort det med CD-rom før, men har ikke testet live-USB på Mac, så vet ikke om dette fungerer. Jeg tror jeg holdt den tasten som ser ut som en firkant med det rundingene i kantene for å endre oppstartsrekkefølge med en gang jeg startet maskinen (options-knappen?). Man kunne gjøre dette fra et verktøy i skrivebordet også, men om den ikke fant noe medium på den plassen, gikk den ikke videre til neste medium, dermed stoppet oppstarten opp. Dette gjaldt en eldre Macbook med utgaven av OS X som var før Leopard (Tiger?), som sikkert var en av de tidligere utgavene av de som baserte seg på Intel-prosessor. Endret 25. mai 2010 av tamarin Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har en MacBook 4,1 (den hvite, siste som kom med Intel-grafikk), og har ikke funnet ut hvordan jeg booter den fra USB enda (om det i det hele tatt er mulig..) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Diverse guider rundt om på nettet påstår at det er mulig, men jeg må inn på macen på forhånd å forberede en partisjon, noe som jeg ikke får gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå