Gå til innhold

Vil denne DDR3 brikken for laptoper fungere i vanig hovedkort?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har vært på utkikk etter noen billige 2GB DDR3 brikker for et HTPC prosjekt, og jeg så disse på QXL, men disse er visstnok ment for laptops. Spørsmålet er, vil de også fungere på et helt vanlig hovedkort (gitt at det har DDR3 slots naturligvis) ?

De ser ut som ganske vanige brikker foruten litt høyere profil enn det som er normalt for stasjonære, men det er ikke noe problem for mitt bruk. Er det noen grunn til å tro at de ikke vil fungere i et vanlig hovedkort? Har noen testet noe slikt før?

EDIT: ok dumt spørsmål forstår jeg nå - grunnen til at de er dobbel så høye er jo pga. de er halve lengden (for at de skal passe bedre med den mindre formfaktoren på laptops).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har vært på utkikk etter noen billige 2GB DDR3 brikker for et HTPC prosjekt, og jeg så disse på QXL, men disse er visstnok ment for laptops. Spørsmålet er, vil de også fungere på et helt vanlig hovedkort (gitt at det har DDR3 slots naturligvis) ?

De ser ut som ganske vanige brikker foruten litt høyere profil enn det som er normalt for stasjonære, men det er ikke noe problem for mitt bruk. Er det noen grunn til å tro at de ikke vil fungere i et vanlig hovedkort? Har noen testet noe slikt før?

EDIT: ok dumt spørsmål forstår jeg nå - grunnen til at de er dobbel så høye er jo pga. de er halve lengden (for at de skal passe bedre med den mindre formfaktoren på laptops).

-Stigma

Det er ingen "dumme spørsmål". Etter min erfaring så er det forskjellige frekvenser o.l så dette går nok desverre ikke. Men sjekk på ebaY :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...