ErlendRU Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei, på utkikk etter ny tv nå før fotball-vm starter! Er på utkikk etter en LCD-TV i størrelsen 46/47". Vil helst ikke gå over 8000,- i pris, men kan i verste fall strekke meg til 10000,- om det er et veldig godt tilbud eller noe. Gjerne LED-belysning, men dette er ikke noe must da jeg ikke er noen supersæring på bildekvaliteten, men tykkelsen er helt klart et meget stort pluss her! TVen skal brukes til det meste. Xbox 360, film og TV. Muligens kobles litt opp mot pcen også, da via HDMI, men dette er ikke noe ankepunkt. Noen viktige punkter for meg er dog at den skal være god å se fotball på, da gjerne i HD. Da har jeg så vidt skjønt at 100Hz i det minste er et must for at bildet skal gli tålelig greit? Et annet punkt er at jeg veldig gjerne vil ha mulighet for å koble til HDD/Minnepenn direkte til TVen og ha mulighet til å se film fra denne. Vil en slik ordning kunne dra 1080p filmer bra? Noen TVer jeg bør kikke på? Og noen i prisklassen over jeg burde holde øye med mtp tilbud osv? Har sett litt på Samsung 46" UE46C5105 LED-TV. Finner dog ingen tester av den, også er det 50Hz. Sparer dog en tusenlapp på MPX denne uka. Hvordan er denne? Har også sett litt på Samsung LE46B650. Blir helt ør i hodet av alle TVene og er veldig mye fram og tilbake, så hadde satt veldig pris på litt hjelp. Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei. Dersom du skal bruke tv til spilling er 100Hz det minste du må ha, 200Hz anbefales. LED tv anbefales til spilling. Dersom det er mer tv titting du skal bruke den til så kan det være greit å holde seg til en LCD 100Hz. Selv har jeg en 46 tommers LED-TV 200Hz fra LG. Fungerer meget bra til alt, du får den til 12000 nå tror jeg alt etter hvor du kjøper den. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Hmm, ok. Så var det dette budsjettet da. Får følge med på tilbudene på nettbutikkene, har jo vært mye TVer ute på tilbud i det siste, så kan jo hende det dukker opp noe. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Er LG 47SL9500 noe å satse på mon tro? Lenke til kommentar
kevilars Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Veldig grei tv dette. Det er nok ett godt kjøp ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå