Mazeking Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Dette er kanskje å banne i kjerka, men jeg føler jeg må ta opp teamet allikevel. Har kikket litt på Zoom objektiver til mitt Canon 7D og jeg kan ikke akkuratt si at Canons Zoom objektiver i den gråhvite fargen er direkte vakre. Hadde proffhusene kommet i samme farge så hadde vel folk nesten latt vær med å kjøpe de. Har dog fått høre at de har denne fargen fordi de ikke skal bli så varme i sola som kan være en pest og en plage på andre breddegrader enn der vi i norge stort sett befinner oss. Synes dog det er synd at 70-200 som er veldig populær og kommer i flere utgaver rent teknisk ikke kommer i samme sortfarge som kamerahusene. Der slipper ihvertfall Nikon eiere å plages med en bastard av et objektiv rent fargemessig på sine hus. Nå som de relanserte 70-200 før vinter OL så var det rart at de ikke også utgav en sort versjon? De selger vel såpass mye av 70-200 at det hadde forsvart seg økonomisk. Noen andre her som har samme tanker som meg? Endret 24. mai 2010 av Mazeking Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Du får også Ferrari i alle mulige farger, så lenge den er rød. Det har nok blitt "en greie" for Canon, men du kan jo kjøpe et trekk i en annen farge? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Canons fine objektiver har linser i fluoritt som ikke tåler så veldig mye varme. Derfor er de hvite for å beskytte mot overoppheting i sola. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Kamerahusene er heller ikke særlig glad i varme. Man skulle jo tenke at hvit/sølv hadde senket temperaturen der også... Uten at jeg har sjekket så har vel ikke alle L-objektivene fluorittglass. Den skitne hvitfargen har blitt et slags varemerke. Akkurat som fargen på ringen. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Stemmer at hvitfargen er for å minske temperaturen inne i objektivet. Hvit reflekterer bort mye av sollyset, mens sort absorberer og dermed også varmeenergien. Dette er for å få bedre bildekvalitet. Kort oppsummert iallefall. Samt at hvitfargen er også blitt ett "varemerke" i seg selv som også nevnt. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Varme-argumentet er bare tull. Hvitmalingen Canon bruker gir ikke noen økt refleksjon av infrarød stråling, og den praktiske forskjellen i temperatur er knapt nok målbar. Det er en ren PR-greie. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er sikkert noe som at de røde bilene går fortere - så skyter de hvite objektivene bedre bilder.. Lenke til kommentar
maiar Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er sikkert noe som at de røde bilene går fortere - så skyter de hvite objektivene bedre bilder.. For å ikke snakke om hvor mye mer synlige Canon fotografene er på pressetribunen enn de andre .... Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er sikkert noe som at de røde bilene går fortere - så skyter de hvite objektivene bedre bilder.. For å ikke snakke om hvor mye mer synlige Canon fotografene er på pressetribunen enn de andre .... Søk på lens coat på Google...... http://www.lenscoat.com/lenscoatsuptmsup-canon-70200is-p-123.html?osCsid=a347e215ee560b5cb353351dd55314e4 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 For å ikke snakke om hvor mye mer synlige Canon fotografene er på pressetribunen enn de andre .... Det kan jo være både Nikon og Sony også da. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit. Endret 25. mai 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit. Den gir deg tilgang og andre amatørfotografer flytter seg i ærefrykt Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit. Den gir deg tilgang og andre amatørfotografer flytter seg i ærefrykt Sånt sett kan det være greit, men det betyr også at man må levere! :-) Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg elsker mitt gråhvite 70-200mm f/4L IS. Med det så tror folk at jeg er mye flinkere til å ta bilder enn jeg egentlig er Må si jeg var skeptisk til fargen og den medfølgende glo-faktoren, men det har gått overaskende greit. Den gir deg tilgang og andre amatørfotografer flytter seg i ærefrykt Sånt sett kan det være greit, men det betyr også at man må levere! :-) Det er jo ingen som vet åssen resultatet blir av de som flykter fordi man har en hvit dings foran på kamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå