ysto Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Hei! Lurer på hvordan jeg får telefonen til å vibrere når jeg får melding. Den vibrerer når noen ringer, men ikke når jeg får SMS, og det er ikke alltid jeg hører lyden. Har kikket gjennom menyene på telefonen, men finner kun vibrasjon til ringing. Har jeg oversett noe? Eller er det kanskje en applikasjon jeg kan laste ned? Jeg har oppdatert til Android 2.1 Lurer også på om telefonen bruker nettet når jeg ikke benytter noen applikasjoner. Jeg bruker bare nettet når jeg kan koble meg på trådløst nettverk, slik at ikke telefonregningen blir så høy. Men kan jo være at noe kjører i bakgrunnen som jeg ikke vet om. Noen måte å nekte telefonen å koble seg til nettet på? Endret 25. mai 2010 av ysto Lenke til kommentar
ysto Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Har kommet et nytt problem nå. Når jeg oppdaterte til Android 2.1 og la inn igjen alle telefonnummere var det ingen som kom frem når jeg skulle velge hvem jeg skulle sende SMS til. Leste en plass at dette var pga telefonnummeret var lagret som "annet" istedet for "mobil". På kontaktlista valgte jeg "se bare mobilnummer" eller noe sånn, da forsvant alle (siden alle var lagret som annet). Så hukket jeg av dette alternativet igjen, og da dukket det fortsatt ikke opp noen nummer. Da importerte jeg telefonnummer fra minnekort (tidligere brukte jeg SIM-kort). Når den var ferdig med å importere dukket det fortsatt ikke opp nummer, jeg gjorde dette ca tre ganger. Deretter importerte jeg fra sim-kort igjen, da kom de opp. Når jeg da redigerte ett nummer fra "annet" til "mobil" skjedde dette automatisk med alle de andre også, slik at nå virker det som det skal. Problemet nå er at det er dobbelt opp med nummer fra SMS-skjermen, og disse er fra minnekortet, ikke SIM-kortet (var litt andre nummer på minnekortet). Går jeg inn på kontakter er det ikke dobbelt opp, men det er gjerne lagra tre nummer på hvert navn. Tror nummera er lagret på google-profilen, men finner ikke noe når jeg går inn på nettet. Noen som vet hvordan man sletter disse nummerene? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hei! Lurer på hvordan jeg får telefonen til å vibrere når jeg får melding. Den vibrerer når noen ringer, men ikke når jeg får SMS, og det er ikke alltid jeg hører lyden. Har kikket gjennom menyene på telefonen, men finner kun vibrasjon til ringing. Har jeg oversett noe? Eller er det kanskje en applikasjon jeg kan laste ned? Jeg har oppdatert til Android 2.1 Lurer også på om telefonen bruker nettet når jeg ikke benytter noen applikasjoner. Jeg bruker bare nettet når jeg kan koble meg på trådløst nettverk, slik at ikke telefonregningen blir så høy. Men kan jo være at noe kjører i bakgrunnen som jeg ikke vet om. Noen måte å nekte telefonen å koble seg til nettet på? Ja den kan vibrere ved melding. Gå inn i tekstmeldinger, menyknapp, innstillinger, og merk av for "vibrering". Den skal ikke bruke noe datatrafikk så lenge du har slått av synkronisering og og slått av widgeter/programmer som du vet bruker datatrafikk til henting av nyheter og vær etc. Hvis du vil være sikker på at du "dreper" alt av 3G/Edge trafikk kan du prøve å installere APNdroid. Har ikke testet denne selv. Lenke til kommentar
ysto Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Glimrende, takk skal du ha! Har allerede installert APNdroid, det fungerer også utmerket Da er det bare problemet med kontaktlisten igjen Lenke til kommentar
GodDog Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Da er det bare problemet med kontaktlisten igjen Den har jeg også problemer med! Det er dobbelt av alle nr. Og det finns ingen oppføringer etter 'T'! (Jeg vet jeg skal ha flere etter det, jeg mener da at jeg kjenner både en Øystein og en Åge...). Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå