jim_smyth Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei Jeg har prøvd å slå sammen bildene under til et HDR (se spoiler i bunnen). Hva synes dere? Jeg gikk bort fra "Merge to HDR" i PS-CS3 fordi jeg ikke følte at det fungerte i det hele tatt. Bildet kom ikke i nærheten av den fremhevingen og det uttrykket jeg var ute etter ved å bruke Local adaptation, curves og saturation. Har sikkert gjort noe feil, eller misset et trinn i prosessen, men jeg fulgte en guide på nettet. Så... jeg mikset sammen flere lag og fikk noe som er i nærheten av det jeg er ute etter. Noen som har tips og triks til meg? Noen som kunne tenke seg å gjøre samme jobb med "Merge to HDR" eller Photomatrix og en liten veiledning for å vise at jeg tar feil og er n00b i PS, hehe?? Bildene jeg tok (komprimert med Windows resizer): +2/3EV - 2/3EV +2EV HDR-utgaven min: HDR-utgave Lenke til kommentar
SULTHAN66 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei, prøvde for moros skyld å lage et Hdr av dine eksponeringer. Brukte photomatix + viveza en plugin til photoshop. Lenke til kommentar
Fibbis Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) CS3 har den uvanen med å lage slike ekle HDR-bilder som blis blasse i fargene, og man må redigere bildene langt over Merge to HDR for å få dne "rette HDR-følelsen", som photomatix pro enkelt kan tilby. HDR-bilder er ikke noe enkelt medium, og krever en del miksing og triksing for å få til. Spesielt hvios man vil få til disse fargerike, fantasy-aktige bildene man ser. Jeg vil anbefale dge å lese flere guider, eller se på videoguider på youtube om dette, enten til CS3, eller photomatix. Personlig vil jeg anbefale dge å skaffe deg Photomatix, eller Photoshop CS5, ettersom de har oppgradert HDR-bildefunksjonen der betraktelig. Endret 8. juli 2010 av Fibbis Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 flotte hdr dere lager:) Er litt mer fan av snodig's utgave som jeg syns er et mer naturlig utseende, noe jeg er ute etter. Ser jeg har mye å lære... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå