Gå til innhold

Hvordan ville du lagd HDR av disse bildene?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvd å slå sammen bildene under til et HDR (se spoiler i bunnen). Hva synes dere?

Jeg gikk bort fra "Merge to HDR" i PS-CS3 fordi jeg ikke følte at det fungerte i det hele tatt. Bildet kom ikke i nærheten av den fremhevingen og det uttrykket jeg var ute etter ved å bruke Local adaptation, curves og saturation.

Har sikkert gjort noe feil, eller misset et trinn i prosessen, men jeg fulgte en guide på nettet.

Så... jeg mikset sammen flere lag og fikk noe som er i nærheten av det jeg er ute etter.

Noen som har tips og triks til meg?

Noen som kunne tenke seg å gjøre samme jobb med "Merge to HDR" eller Photomatrix og en liten veiledning for å vise at jeg tar feil og er n00b i PS, hehe??

Bildene jeg tok (komprimert med Windows resizer):

post-73242-1274732902,5414_thumb.jpg +2/3EV

post-73242-1274732923,1801_thumb.jpg - 2/3EV

post-73242-1274732940,38_thumb.jpg +2EV

HDR-utgaven min:

HDR-utgave

post-73242-1274732958,5085_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

CS3 har den uvanen med å lage slike ekle HDR-bilder som blis blasse i fargene, og man må redigere bildene langt over Merge to HDR for å få dne "rette HDR-følelsen", som photomatix pro enkelt kan tilby. HDR-bilder er ikke noe enkelt medium, og krever en del miksing og triksing for å få til. Spesielt hvios man vil få til disse fargerike, fantasy-aktige bildene man ser.

Jeg vil anbefale dge å lese flere guider, eller se på videoguider på youtube om dette, enten til CS3, eller photomatix. Personlig vil jeg anbefale dge å skaffe deg Photomatix, eller Photoshop CS5, ettersom de har oppgradert HDR-bildefunksjonen der betraktelig.

Endret av Fibbis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...