CFM Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Ser ut til at jeg må skifte spiller ettersom jeg har klart å knekke USB kontakten (festene og kontaktene er knekt bakpå kretskortet). Nytt frontpanel er vel for dyrt til at det skal lønne seg og det er vel muligens reparasjon også hvis det går? Uansett, jeg tenkte da å slå på stortromma og kanskje bygge om til dobbel DIN så jeg kan få plass til en hovedenhet med skjerm. (Spiller med navigasjon blir for dyrt.) Bilen er en 2002mod. Audi A6 med standard Audi Chorus anlegg (aktivt system bak). Alt av overganger er forresten fiksa ettersom jeg allerede har byttet ut fra original spiller til en Pioneer spiller. Saken er da slik. Hva trenger jeg egentlig? Jeg kan tenke meg at askebegeret under må vekk og alt flyttes et hakk ned (ref. bildet under) og jeg må muligens bytte hele ramma rundt. Hvor kan jeg egentlig få tak i slikt? Bilen kan jo leveres med original navigasjon så jeg regner med at jeg kanskje må få tak i noe lignende og noe festebraketter til uoriginal hovedenhet? Og hva er en grei hovedenhet med skjerm (uten navi) nå til dags? Selv er jeg veldig glad i Pioneer, men jeg ser at de fort kan bli dyre, særlig hvis man skal ha en helt grei skjerm. Prisklassen jeg er ute etter er helst maks en 4-5000kr da jeg tross alt er førsteårslærling. Er denne grei forresten? Ser den står til halv pris på Bilradiospesialisten, selv om de er relativt dyre generelt da... http://www.bilradios...m436&id=&vn=736 Edit* Egentlig bør jeg vel helst gå for en Pioneer spiller siden jeg har måtte bruke en ekstern USB "kontakt" som jeg la i hanskerommet som går over IP-bus greiene til Pioneer. Veldig greit egentlig så slipper jeg å ha den dingsen stikkendes ut. Endret 24. mai 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Tviler på at du får flyttet ned alt av knapper uten mye ombygging, så hvis du ikke er rimelig teknisk, så anbefaler jeg deg å gå for enkel DIN, eller en med skjerm som går ut og oppover, f.eks AVIC til Pioneer etc Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Problemet da er at den er i veien for koppholder osv. som er rett over der. Dessuten er kanskje lokket i veien. Skal se om jeg finner noe på skroten. Kanskje de har noe der. Ser ut til at jeg må bytte hele modulen eller hva jeg skal kalle det. Altså alt sammen inkl. A/C modulen som visstnok også er forskjellig i hjørnene. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Disse kanskje: Audi A6 (01-04), monteringsramme Dobbel-DIN monteringssett 3/510 Endret 25. mai 2010 av nahojdat Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 De funker kun hvis man har navigasjon fra før. Jeg må nok skaffe meg den originale ramma først sør jeg kan sette inn de monteringsrammene til uoriginal spiller. Men jeg tror jeg legger dette prosjektet dødt. Jeg gidder ikke. Kjøpte meg heller en knallbra CD spiller. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Er ikke noe stort problem å bygge om dashbordet, det har jeg gjort flere ganger. Kjøpe originalramma inni dashbordet som er til original DobbelDIN, ta ut singledin-ramma (midtkonsoll må ut av bilen og tilskjæres noe på sidene ved askebegeret), inn med dobbelDIN-ramma, kutte klimapanelet bittelitt på hver side og sette på plass, sette inn dobbelDIN-monteringsfrontramme til A4 og få ny spiller på plass. Tar deg en dags arbeid om du vet hvordan vanlig verktøy fungerer. Finnes flust av how-to's på nett som du nok har sett. Lenke til kommentar
Intrepid Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Akkurat dette jeg lurte på... Jeg holder på og kjøpe en Audi A4 uten navi, og vil bygge bilpc med Centrafuse, obd-II, dekktrykk, ryggekamera, skjermer i nakkestøtte, osv.. blir og koste, men d gjør alle hobbyer. Skal lete etter howto's, eller har du transmedia noen tips å komme med? Endret 29. oktober 2011 av Intrepid Lenke til kommentar
rillto Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Dette prøvde jeg på en Passat 2001 mod. Den nederste delen av dashbordet er anderledes når bilen bestilles med 2DIN radio. Den ramma som holder 2 din radioen har festeanordning som krever større hull enn 1DIN radio. Du må derfor kutte ut festene til 1DIN radioen for å få inn 2 DIN ramma. Festene til 2 DIN ramme finnes ikke og du får den aldri til å sitte skikkelig fint eller godt nok fast. Bilen kan aldri bygges tilbake til 1DIN igjen da festene til 1 DIN jo er kuttet bort. Hold deg til 1DIN radio du! Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Akkurat dette jeg lurte på... Jeg holder på og kjøpe en Audi A4 2005 uten navi, og vil bygge bilpc med Centrafuse, obd-II, dekktrykk, ryggekamera, skjermer i nakkestøtte, osv.. blir og koste, men d gjør alle hobbyer. Skal lete etter howto's, eller har du transmedia noen tips å komme med? Mvh Kent Går det an å få ODB-II på skjermen? Tenker å skaffe 2 din selv så det hadde vært kult da Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Dette prøvde jeg på en Passat 2001 mod. Den nederste delen av dashbordet er anderledes når bilen bestilles med 2DIN radio. Den ramma som holder 2 din radioen har festeanordning som krever større hull enn 1DIN radio. Du må derfor kutte ut festene til 1DIN radioen for å få inn 2 DIN ramma. Festene til 2 DIN ramme finnes ikke og du får den aldri til å sitte skikkelig fint eller godt nok fast. Bilen kan aldri bygges tilbake til 1DIN igjen da festene til 1 DIN jo er kuttet bort. Hold deg til 1DIN radio du! Dette er ikke korrekt. Du kan ikke sammenligne ombygging av en Passat og en A4, det er to forskjellige dashbord med ditto to forskjellige fremgangsmåter. Det er ikke noe problem å bygge om Passat 3B til dobbelDIN heller, det trengs bare andre (og flere) originaldeler enn på A4. Og selvfølgelig kan det bygges tilbake igjen uansett A4 eller Passat, det spørs bare hvor mye man gidder å koste på akkurat dét, når det egentlig bare er å sette inn en tom DIN-lomme i DobbelDIN-rommet for å få en singleDIN-åpning igjen... Endret 26. juni 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
Waco Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hei, vurderte dette selv på min 2001 audi a6 men ga blaffen i hele greia siden ny ramme og klimaenhet bygd for 2din er ganske dyrt. Ble til at jeg satt inn en 1din spiller med motorisert skjerm med navi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå