mafkoy Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Heisann! Kjøpt min første bil, en Audi A4 1.6 1997 sedan! Utrolig fin bil, musikken er iogforseg bra, men bassen blir litt durrete på høyt volum. Jeg har ikke lyst på en svær basskasse i bagasjerommet, så alternativet må være 2 subwoofere i hattehyllen. Jeg har 0, og jeg gjentar 0 peiling/erfaring med bilstereor. Det eneste jeg trenger er bass som kan dunke litt på høyere volum, og som gjerne fotgjengerne får lytte litt på og, for da føler jeg meg _SKIKKELIG_ kul. Så planen er da at jeg kjøper 2 subwoofere og skjærer ut hull til dem i hattehyllen. Er det noen som har noen erfaring med dette? Og hvilke subwoofere skal jeg ha? Gjerne noen som er LITT diskre utseendemessig, og som ikke ødelegger den generelle lyden, og som har en del "dunking" på lager. Takk! Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvis du skal ha 2 subwoofere i hattehylla, så må du regne med å forsterke hylla kraftig.. (hvis det da ikke er mye metall etc der ifra før på din bil). For du kan regne med at hvert element veier mellom 5-10 kg. Og det blir ofte for svakt med originale.. Ellers kan det jo og bli ett plassproblem på din bil. Så jeg ville heller satset på maks 1stk 10' i hylla, om det er fysisk plass. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hva med en LITEN basskass baki da?? Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 Hva med en LITEN basskass baki da?? Vill egentlig ikke ha noe liggende baki der da jeg liker å ligfe litt sidelengs i svingene, og da blir det en del g-krefter i sving for bassen. SÅ vil ikke skru den fast med planker og masse sånn ball baki der. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hva med en LITEN basskass baki da?? Vill egentlig ikke ha noe liggende baki der da jeg liker å ligfe litt sidelengs i svingene, og da blir det en del g-krefter i sving for bassen. SÅ vil ikke skru den fast med planker og masse sånn ball baki der. Med tanke på at du har en forhjulstrekker, så er det kun snakk om vinter og grusveier at du får baken ut uten å herpe bilen din totalt.. Så var litt dårlig punkt kanskje Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hva med en LITEN basskass baki da?? Vill egentlig ikke ha noe liggende baki der da jeg liker å ligfe litt sidelengs i svingene, og da blir det en del g-krefter i sving for bassen. SÅ vil ikke skru den fast med planker og masse sånn ball baki der. En liten kasse tar ikke store plassen. Lukket kasse for en 10-tommer er kanskje bare 30 liter volum. Fest den med en liten jekkstropp i de orginale festene på hver side så unngår du at den driver frem og tilbake. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 HAHAHA, dette må være dagens.... Liker å ligge sidelengs, også kjører du en trøtt feilhjulstrekt A4??? Ikke er det lov å sladde med vilje heller, så jeg foreslår at du lager deg en kasse til sub(er) og begynner å kjøre som folk, så kan du heller spare opp litt penger, og kjøpe deg en billig japansk driftbil feks, og den kjører du da på bane! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 veit at rockford fosgate har noen slanke og gode 10" subber, sleng inn en sånn og en forsterker, kast ei lastereim over og skru den fast i plata den står på subb i hathylla skjer nok ikke Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) HAHAHA, dette må være dagens.... Liker å ligge sidelengs, også kjører du en trøtt feilhjulstrekt A4??? Ikke er det lov å sladde med vilje heller, så jeg foreslår at du lager deg en kasse til sub(er) og begynner å kjøre som folk, så kan du heller spare opp litt penger, og kjøpe deg en billig japansk driftbil feks, og den kjører du da på bane! Nå skal ikke jeg lage en krangel på et forum da dette er ganske så lavt. Men det er jo ikke min feil at du ikke har bil, eller klarer å slædde med en forhjulstrekt bil. Visst faen er det lov å sladde med vilje, kanskje ikke på offentlig vei, men det finnes baner der dette er fullt lovlig. Hvorfor kommenterer du egentlig om du bare skal dumme deg ut? Endret 26. mai 2010 av mafkoy Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 HAHAHA, dette må være dagens.... Liker å ligge sidelengs, også kjører du en trøtt feilhjulstrekt A4??? Ikke er det lov å sladde med vilje heller, så jeg foreslår at du lager deg en kasse til sub(er) og begynner å kjøre som folk, så kan du heller spare opp litt penger, og kjøpe deg en billig japansk driftbil feks, og den kjører du da på bane! Nå skal ikke jeg lage en krangel på et forum da dette er ganske så lavt. Men det er jo ikke min feil at du ikke har bil, eller klarer å slædde med en forhjulstrekt bil. Visst faen er det lov å sladde med vilje, kanskje ikke på offentlig vei, men det finnes baner der dette er fullt lovlig. Hvorfor kommenterer du egentlig om du bare skal dumme deg ut? Hehe, du har aldri vært på bane med A4 din, og hadde du vært det og dratt i håndbrekket for å sladde, så hadde du blitt svartflagget med en gang, og så ledd av... Jeg fikk antagelig lappen før du ble født, og jeg klarer fint å "sladde" med fwd, men det er så patetisk at jeg aldri gjør det. Men i motsettning til deg, så har jeg en bil med stereo, og en ren banebil å leke meg med Men for å svare på spørsmålet ditt, så bør du helt klart vurdere en liten kasse, også bare tar du den ut når du er på bane, hehe... Eller du kjøper et par magnat 8x12" fulltonehøyttalere å setter i hatthylla. 1 Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Fortsett med ditt sosiale liv du, game litt Xbox og se om du får 4000 inlegg på diskusjon.no Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ikke for å krangle, men hvis cossiemk1 er han jeg tror fra f.eks FastFord og bilforumet, så har han kjørt i en del år. Husker bilder av han fra jeg var rundt 17-18 år mener jeg å huske (dvs ca 7 år siden). Men riv i stykker bilen ved å nappe i brekket du . Kos deg. Selvom jeg helst ville brukt en lettere bil til fwd napping. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Fortsett med ditt sosiale liv du, game litt Xbox og se om du får 4000 inlegg på diskusjon.no Slutt og drit deg ut, er ikke særlig stor tvil om hvem som har mest respekt her på forumet av deg og cossie. Forumbrukerne ler av deg. Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Enig med "kremt" - når det kommer til bilstereo vet cossie hva han snakker om. Det har jeg faktisk personlig erfart (f.eks. det å bare ha frontsett + sub, uten høyttalere bak - også anbefalte han meg Polk Audio SR5250 som jeg nå digger!) Lenke til kommentar
mafkoy Skrevet 28. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2010 Fortsett med ditt sosiale liv du, game litt Xbox og se om du får 4000 inlegg på diskusjon.no Slutt og drit deg ut, er ikke særlig stor tvil om hvem som har mest respekt her på forumet av deg og cossie. Forumbrukerne ler av deg. Ånei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå