Xp3ri3nZ Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Søren ser ut som eg har gått i ramfella! HelveXXX. Så dyrt hovedkort skal ikke støtte 1666mhz! TYPISK! Har ikke fått varene enda va gjør eg? Har sendt mail til dustinhome.no men har ikke fått svar! "Helg". Håper det går an å sende dem i retur! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Crosshair IV formula støtter da 1600mhz.... Dessuten har asus korta "MemOK" "Any memory is A-OK! Memory compatibility is among the top concerns when it comes to computer upgrades. Worry no more, MemOK! is the fastest memory booting solution today. This remarkable memory rescue tool requires nothing but a push of a button to patch memory issues and get your system up and running in no time. The technology is able to determine failsafe settings that can dramatically improve system booting success." http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=kPGmtxee5RsQVsXG&templete=2 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Hmmm så når eg får ramma så kan eg åpne esken og sette dem i hovedkortet uten problemer? Men hvorfor står det at den bare støtter 1066mhz og 1333mhz på komplett og dustin? Vill eg få noen mindre ytelse pga dette? Så hovedkorte justere rammen fra 1666 til 1333mhz automatisk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Ja, rammen blir automatisk klokka til 1333mhz, når du klokker cpu'en blir RAM'en klokka med. Du merker egentlig ikke forskjell Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Hmmm så når eg får ramma så kan eg åpne esken og sette dem i hovedkortet uten problemer? Men hvorfor står det at den bare støtter 1066mhz og 1333mhz på komplett og dustin? Vill eg få noen mindre ytelse pga dette? Så hovedkorte justere rammen fra 1666 til 1333mhz automatisk? Fordi alle nettbutikker slurver med beskrivelsen. Hovedkortet støtter minnehastighet opp til 2000 Mhz. Ellers så støtter knapt noen hovedkort annet enn 1066 og 1333 Mhz som standard. Skal man ha høyere minnehastighet må man som oftest gjøre noen justeringer i bios. AMD CPU-er bryr seg heller ikke særlig om minnehastighet - de er mer nepne på forsinkelse. I tillegg er ikke minnekontrollerene avhengig av busshatighet på samme måte som for 775 sokkelen, man kan nemlig sette HT helt separat. Man kan gjerne klokke CPU til 4 Ghz uten å klokke minne i det hele tatt. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Ja, rammen blir automatisk klokka til 1333mhz, når du klokker cpu'en blir RAM'en klokka med. Du merker egentlig ikke forskjell Ja men i mitt tilfelle blir minne klokka ned? Men da har ikke eg noe å bekymre meg får ? Dette var litt overraskende får har lest på forum at det så vanlig å kjøpe feil minne til hovedkortet osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det kommer til å gå bra, uansett om minne blir klokka ned eller ikke. De brikkene er også laga for Amd prosessorene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå