desverre Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har to stk jensen en 89300 og en 59300, skulle gjerne fått de til og virke i repeatermodus med wds, de virker bare litt av gangen, stbiliteten er lik 0 og niks. (men farten den er det ingen ting og si på, ofte 8-12MIB/sek! internt og ca 1/2 fart exsternt) Hvilken andre routere vil dere anbefale til dette bruk? (jeg har en hovedrouter, airlink 59300, den er kobblet sammen med altibox med kabel, til denne routeren er en gammel dlink 655 kablet tilkobblet med 2-4 klienter med kabel, og en trådløs 89300 som har 2-4 enheter tilkobblet enten wlan eller kabel) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Er det ett spørsmål gjemt inne her et sted?? Skal du bytte ut med en ny router? Lenke til kommentar
desverre Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 ja det ligger et lite sjult spørsmål der en plass, jeg vet ikke helt hvor.... Ja jeg må bytte ut de to jensen airlink routerene i noe som er mer stabilt en de? og trenger noen tips om nye stabile routere? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Hvis du ønsker mye funksjonalitet så er Netgear WNDR3700 et veldig godt valg, den har også veldig god rekkevidde på wifi. Den har også avansert lastbalansering, 2,4Ghz og 5Ghz wifi, gjestenett i begge frekvensområder, usb tilkobling, 4 Gbit lan porter osv. Tror dog at Jensen 59300 som du har har bedre rekkevidde men jeg har også samme erfaring som du at den er veldig ustabil. Linksys har også flere gode modeller i WRT serien, men de har ikke så god rekkevidde på wifi som Netgear. Endret 25. mai 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
desverre Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg trenger ikke ekstrem rekkevidde, alt innenfor +-25m holder lenge (i luftlinje)men selvfølgelig jo lenger jo bedre... Lenke til kommentar
Khani Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Netgear sine er av god kvalitet og har lang rekkevidde. Også er de heller ikke så veldig dyre. Jensen er ustabil og de fleste butikker annbefaler den fordi at den er så "enkel" Jeg så nesten ikke noen forskjell mellom instruksjonene på en billig netgear med 300mbs/gigabit switch og en jensen med dårligere specs som hadde en høyere pris. Endret 26. mai 2010 av WilliamRobertsen Lenke til kommentar
slacky Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Stabilitet er vanskelig å oppnå. Finn frem en PC med 500-1000MHz, 256-1GB Ram, sleng in 2. nettverkskort, sett de eldre routerene i bridgemode (med trådløs). Skal låve deg stabilitet langt over det du er vandt med! Du finner ikke noe bedre enn et hjemmelagd system!. Selv har jeg to trådløse nettverkskorti min box, samt to 1Gb porter. trådløskort 1, sender lengdistanse. opp til 3km p2p, mens, den anner sender i huset Lenke til kommentar
desverre Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 No har jeg kjøpt med 2 stk netgear routere (WNR2000 Firmwear V1.2.3.7)og jeg har satt de opp med såkaldt wrs (Wireless Repeating) slik som jeg prøvde med airlink routerene. Og jeg er overrasket over at de er helt stabile selv med forholdsvis stor belastning, (min sønn har hatt lan party i helgen med 5 maskiner ) så jeg er sålangt strålenes fornøyd enkel og sette opp, grei oppdatering av firmwear (noe som må gjøres om du ønsker og bruke den som akses point). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Netgear er uforskammet bra i forhold til mye annet på markedet. Synd de er såpass lite kjent. De har også veldig god support og supportsider. Lenke til kommentar
desverre Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 og så er de billig! bare 495 på elkjøp og de andre routere med noenlunde samme utstyr fra andre levrandører koster ofte det dobbelte :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå