Gå til innhold

Ikke møte opp på bestilt frisørtime - konsekvenser?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg for noen dager siden mannet meg opp til å bestille time his frisøren, noe jeg aldri før har gjort, jeg må klippe meg spontant om det skal gå. Har en frykt for frisører.

Timen er kl. 12 i morgen. Jeg sitter her og gruer meg, og det slår meg at jeg ikke aner hvordan jeg skal klippe meg. Jeg ringte derfor for å avbestille, men de har stengt i dag pga helligdag. De åpner i morgen kl. 10. Mine spørsmål er:

- Er det for sent å avbestille 2 timer før timen egentlig begynner? Går dette an å gjøre, eller må jeg betale noe uansett?

- Hva skjer om jeg ikke møter opp til frisørtimen uten å avbestille? De har navn, adresse, telefonnummer.

Betaler ikke 550,- for ingenting.. Takker for svar.

Edit: Sto "betale" der hvor det nå stor avbestille (fet skrift).

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen "frykt" for frisører, men å klippe meg :) Denne frykten skyldes at jeg så lenge jeg kan huske har angret etter å ha vært hos frisøren, har ikke vært fornøyd etc. I de siste kanskje 5 årene har jeg pleid å klippe meg på sommeren, helt kort, og så la det gro ut igjen omtrent helt til neste sommer (kanskje med én klipp rundt vinter), og så klippe meg helt kort igjen. Jeg er alltid fornøyd i noen uker med kort klipp, det er mer praktisk mtp varmen osv, men så angrer jeg, og jeg skulle ønske jeg hadde langt hår.

Så i år har jeg tenkt å ikke klippe det kort, noe som er spennende og skummelt i seg selv, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klippe det når jeg ikke skal klippe det kort. Og er redd for hvordan resultatet blir, osv osv..

Hver gang jeg skjønner det er på tide med en klipp går jeg rundt på allverdens salonger, prøver å snakke med dem som er der og si hvordan jeg vil ha det og forklare hva jeg absolutt ikke vil ha (f.eks. potteklipp, ja, det har skjedd), og forklare situasjonen min. Ender som oftest opp med at jeg går igjen, pga jeg ikke ble fornøyd med frisøren jeg tilfeldigvis snakket med. Forrige gang jeg gjorde dette traff jeg en frisør jeg likte, og jeg klarte å klippe meg hos han, og jeg ble faktisk fornøyd. Så det er han jeg har bestilt time hos igjen da, etter litt om og men og angst over at jeg faktisk måtte bestille og ikke bare kunne møte opp og klippe meg.

Haha.. Uansett, de kan vel ikke tvinge å ta betalt om jeg ikke klipper meg, og ringer for å avbestille(selv om det er to timer før)? Det som er kjipt er jo at om jeg lager en dårlig stemning med frisøren ved å ikke møte opp har jeg plutselig ingen frisør.. Tror jeg kommer til å møte opp der i morgen. Huff og huff.

Lenke til kommentar

Det blir nok bra uansett! Jeg var og litt sånn før, men nå har jeg ingen angst lenger. Driter litt rett og slett i det :) Håret vokser ut igjen, og det er aldri sånn at jeg blir 100% fornøyd eller helt misfornøyd uansett..

Ta voks i håret så får det en dårlig klipp til og se bra ut uansett og ikke tenk på det

Lenke til kommentar

Ja, litt enig med deg. Men f*** altså. Det egentlige problemet er at jeg akkurat i dag var utrolig fornøyd med hvordan jeg så ut på håret, på en slik måte at jeg lurer på om jeg egentlig trenger en klipp akkurat nå. Dog tror jeg dette skjer hver eneste gang, tror hjernen lurer meg til å synes jeg ser bedre ut på håret enn jeg gjør, slik at jeg ikke skal dra til frisøren. Kommer til å ringe og spørre om det er greit, hvis ikke får jeg vel bare møte opp. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Alle har bad hair days. Om mine bad hair days går i lengre perioder vet jeg at jeg må klippes :p og har en regel at jeg vet jeg ikke kler hår som dekker ørene, så da klipper jeg det om det dekker ørene :p

Du som trener styrke, bør være litt mer mann :p slutt å tenk så mye på håret! :p men det går vel av med årene. Kanskje du kan vurdere "knebøy sveisen"? :p barber vekk alt håret :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...