Kosemose Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hadde satt stor pris på om noen hadde orket å oversette dette fra norsk til engelsk for meg Engelsk er ikke min sterke side... Takk på forhånd! Den gjennomsnittlige levealderen for aboriginere er 20 år kortere enn den for landets øvrige befolkning. Den australske urbefolkningen fikk ikke stemmerett før i 1962. Ikke før i 1967 telles aboriginere med i folketellinger. Det finnes over 200 aboriginale språk, men kun få av dem brukes i dag. Ordet aborigin kommer fra latin, og betyr fra begynnelsen. Det var vanlig å anta at de første urinnvånerne kom til Australia fra det asiatiske fastlandet rundt 30 000 år f.Kr. Det ble imidlertid i 1996 funnet knokler og redskaper som angivelig er 100 000 år gamle. Det bor ca. 380 000 aboriginere i Australia, noe som utgjør omtrent 2 % av den totale australske befolkningen på 19,7 millioner. Halvparten av alle aboriginere er under 20 år. Den gjennomsnittlige levealderen for aboriginere er 20 år kortere enn den for landets øvrige befolkning. Den australske urbefolkningen fikk ikke stemmerett før i 1962. Ikke før i 1967 telles aboriginere med i folketellinger. Det finnes over 200 aboriginale språk, men kun få av dem brukes i dag. Ordet aborigin kommer fra latin, og betyr fra begynnelsen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 The average life expectancy for Aboriginere are 20 years shorter than the rest of the country population. The Australian indigenous population did not vote until 1962. Not until 1967 Aboriginere counted in censuses. There are over 200 Aboriginal languages, but only few of them are used today. The term Aborigines come from Latin and means from the beginning. It was common to assume that the indigenous first came to Australia from the Asian mainland around 30,000 BC However, it was in 1996 found bones and tools that is allegedly 100 000 years old. There are approx. 380 000 Aboriginere in Australia, representing about 2% of the total Australian population of 19.7 million. Half of all Aboriginere are under 20 years. The average life expectancy for Aboriginere are 20 years shorter than the rest of the country population. The Australian indigenous population did not vote until 1962. Not until 1967 Aboriginere counted in censuses. There are over 200 Aboriginal languages, but only few of them are used today. The term Aborigines come from Latin and means from the beginning Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) heha, google translate. Ikke det beste! Endret 24. mai 2010 av battlefield Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Begge brukte Google Translate eller? EDIT: Bittelitt sein.. Endret 24. mai 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
Kosemose Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Brukte google translate jeg og, fant fort ut at det ikke funket. Derfor jeg kanskje tenkte det var noen bra engelske hoder her Lenke til kommentar
Bedhead Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 okei. IKKE bruk google translate - it sucks. i would love to help, men det er en del nå og jeg..orker rett og slett ikke nå MEN hvis du gjør det selv, kan jeg godt si/evt fikse det du har feil/det jeg ville ha endret på? Lenke til kommentar
OneWingedAngel Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Bare ordnet litt på det Google translate greide å spytte opp The average life expectancy for the Aborigines is 20 years shorter than the rest of the country's population. The Australian indigenous population did not gain the right to vote until 1962. Aborigines were not included in the public censuses until 1967. There are over 200 Aboriginal languages, but only few of them are used today. The word Aborigine originates from Latin and means from the beginning. It was common to assume that the indigenous first came to Australia from the Asian mainland around 30,000 BC. However, in 1996 there were found bones and tools that are allegedly 100 000 years old. There are approx. 380 000 Aboriginies in Australia, representing about 2% of the total Australian population of 19.7 million. Half of all Aboriginies are under 20 years. Endret 24. mai 2010 av OneWingedAngel Lenke til kommentar
Kosemose Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 ååå, takk du er en engel du hjalp meg godt på vei nå! Lenke til kommentar
laurell Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Etter den søte kløe, kommer den sure svie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå