Thevikingnor Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Hei, Først og fremst lurer jeg på hva som er så mye bedre med de såkalte LED tv-ene??? Er det bare det at de er tynnere, gir fra seg LED lys og er mer miljøvennelige, ikke det at det er dårlig det....??? Men når det er sagt, så skulle jeg ha hatt meg en ny tv og lurer på hva jeg skal velge... Jeg skal ha en 42 tommer som skal ha HD oppløsning. Jeg skal bruke tven til å se film fra dataen ved hjelp av HDMI kabel. (Jeg antar at det er best med LCD skjerm da) Jeg vil bruke 5000-8000 kr Lurer på om denne tven her er noe : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596323&view=detailed#ProductTabs Eller om jeg burde gå for noe helt annet Kom veldig GJERNE med forslag til diverse tver som dere syntes virker bra, gjerne utifra egne opplevelser På FORHÅND takk Endret 24. mai 2010 av Thevikingnor Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Som du selv nevner så bruker led tv mye mindre strøm, de har også mye bedre svartnivåer enn de gamle lcd modellene siden de kan skru av led lysene i de partiene som skal være svarte. Flere forskjeller har jeg ikke plukket opp. Lenke til kommentar
Thevikingnor Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Som du selv nevner så bruker led tv mye mindre strøm, de har også mye bedre svartnivåer enn de gamle lcd modellene siden de kan skru av led lysene i de partiene som skal være svarte. Flere forskjeller har jeg ikke plukket opp. OK, TAKK for svaret Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det er to typer LED baklys. Sidemontert gir mulighet for svært tynne skjermer, mens det bare er bakmontert som gir mulighet for bedre svartnivå (lokal dimming). Dette betyr også høyere pris. Lenke til kommentar
Thevikingnor Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Det er to typer LED baklys. Sidemontert gir mulighet for svært tynne skjermer, mens det bare er bakmontert som gir mulighet for bedre svartnivå (lokal dimming). Dette betyr også høyere pris. OK, det visste jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå