Gå til innhold

Most eller vanleg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du kjøper "eplemost" på glass i butikken fremfor et vanlig eple vil dette garantert være mindre sunt enn et vanlig eple, forutsett at eplet ikke er sprøytet ihjel med diverse midler. Ryktet du har hørt høres ut som noe stort tull, og det bør behandles deretter :)

Lenke til kommentar

Om du kjøper "eplemost" på glass i butikken fremfor et vanlig eple vil dette garantert være mindre sunt enn et vanlig eple, forutsett at eplet ikke er sprøytet ihjel med diverse midler. Ryktet du har hørt høres ut som noe stort tull, og det bør behandles deretter :)

Nå har jo forsåvidt ikke eplemost noe som helst med most mat å gjøre da. :)

Lenke til kommentar

Det ligger nok noe i det der faktisk. Har ikke kilden på meg akkurat nå, og er en stund siden jeg leste det, men slik jeg husker det:

Jo mer maten er løst opp (most, bedre tygd, flytende) desto lettere og kjappere tas næringsstoffene opp i magen. Derfor flytende karbohydrat etter trening er det beste, siden det tas lettest og kjappest opp. Og jo mer kompakt og sammensatt det er når du svelger det, desto lengre tid tok det å ta opp næringsstoffene og fordøye det.

Med forbehold om informasjonsfeil ;) Mener jeg leste det på MyR forumet en gang.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...