Gå til innhold

Hjelp til kjøp av deler til ny PC til 20.000 KR :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg kommet fram til følgende maskin (prisen - 6 tusen :D)

skal leite litt på nettet etter billigst plass å bestille ifra :D

Skjermkort: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Disk 1: Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2

Disk 2: Intel X25-M SSD 80GB 2,5"

Hovedkort: ASUS P6X58D Premium, X58, Socket-1366

Minne: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Prosessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930

Kabinett: Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort ELLER Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort (er veldig usikker her)

Strømforsyning: Corsair HX 750W PSU

Blue-Ray spiller: Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Total sum (komplett.no) = 15.625,00 kr

Ser dette bedre ut eller må det gjøres noen finjusteringer ???

Endret av Thevikingnor
Lenke til kommentar

Har du bestilt eller tar du fortsatt i mot råd? Isåfal: Gå for 800D og legg på litt større strømforsyning i tillegg 850-1000W. Kjøler: Corsair H50 (med 2 vifter i Push/Pull). Ville forresten heller bestilt fra Dustinhome.no, bedre service og billigere.

Lenke til kommentar

Har du bestilt eller tar du fortsatt i mot råd? Isåfal: Gå for 800D og legg på litt større strømforsyning i tillegg 850-1000W. Kjøler: Corsair H50 (med 2 vifter i Push/Pull). Ville forresten heller bestilt fra Dustinhome.no, bedre service og billigere.

Har ikke bestilt enda, men bytta strømforsyning til Corsair HX 850W PSU

Og adda den Corsair H50 :D

Åssen er frakten hos Dustinhome (PRIS og Leveringstid)??

EDIT: Jeg tenkte kanskje denne duger Corsair HX 1000W PSU, eller er det litt i overkant???

Endret av Thevikingnor
Lenke til kommentar

Ombestemte meg igjen :new_woot:

Jeg går for Corsair HX 750W PSU :thumbup:

Gidder heller ikke kjøpe noen kjøler siden jeg ikke skal overklokke eller noe....

Har også bestemt meg for dette skjermkortet XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5, tror det blir bra :yes:

Endret av Thevikingnor
Lenke til kommentar

Du hadde valgt den prosessoren som har høy multiplikator ut av boksen og som god ytelse uten at prisen går helt i taket, men så fikk noen deg til å bytte til 930. Hvis du er uheldig med 930 så kan den makse ut på 3.8 GHz overclock. Du er nesten garantert å greie 4.2 GHz med 960. Etter mine erfaringer kommer man unna med lavere spenning for å klokke med balanse mellom BCLK og multi enn å bare pumpe høy BCLK på lav multi. 960 koster så vidt over 4 lapper hos rimeligste forhandler.

Dersom du skal noe seriøst med PCen så har du mye igjen av å kjøpe i performance-klassen (960 / 970).

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Du hadde valgt den prosessoren som har høy multiplikator ut av boksen og som gir best ytelse / pris - forhold, men så fikk noen deg til å bytte til 930. Hvis du er uheldig med 930 så kan den makse ut på 3.8 GHz overclock. Du er nesten garantert å greie 4.2 GHz med 960. Etter mine erfaringer kommer man unna med lavere spenning for å klokke med balanse mellom BCLK og multi enn å bare pumpe høy BCLK på lav multi. 960 koster så vidt over 4 lapper hos rimeligste forhandler.

Dersom du skal noe seriøst med PCen så har du mye igjen av å kjøpe i performance-klassen (960 / 970).

Han har ganske tydelig sagt flere ganger at han ikke skal overklokke...

Han har også skrevet at den skal brukes til gaming, og da er det å kaste penger ut av vinduet om du kjøper en CPU til 5000...

Viking: Ja 1000 watt blir waaaay overkill... 750 er fint :)

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Det blir ikke overkill om den skal overleve noen skjermkortoppgraderinger. Dersom det ikke skal klokkes er det jo viktigere med god stock-frekvens.

At han ikke har tenkt å overklokke i utgangspunket betyr ikke at han aldri kommer til å ønske det. Ønsker og behov pleier å utvikle seg. Det lønner seg å tenke litt langsiktig.

Jeg hadde heller ikke tenkt å bruke mye penger på prosessor. Et halvt år senere så byttet jeg til 980x.

Lenke til kommentar

Men det viktigste for min del er at jeg kan spille COD MW2 uten at det lagger og at jeg kan drive på med flere ting sammtidig på pcen uten at det går tregt...

Jeg vil ha en RASK pc,

trenger det som er mest effektivt,

men som ikke er altfor dyrt og som passer til resten av maskinen. :D

Jeg skal IKKE overklokke :p

Endret av Thevikingnor
Lenke til kommentar

Med PSUen du har valgt vil du kunne kjøre to HD 5870 om du vil så det er FORTSATT bra nok, selv ved en oppgradering...

CPUen skal brukes til gaming og er billig og av de raskeste der ute, å anbefale en CPU som kjører 2-300 MHz raskere til 2k+ mer blir feil her etter min mening.

At QPIen er litt raskere hjelper heller ikke stort.

Konklusjonen blir alstå at du bør ta det oppsettet med i7 930, HX 750w og HD 5870.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Bruk dustinhome! Så og si gratis frakt, syk service osv, ikke gå Komplett de har knapt utvalg egentlig, servicen er ikke den beste og er sykt dyr.

Ellers har du valgt mange komponenter som ikke er vits i og ta, som skjermkortet er 2gb, og minnet ditt (fra post 1)

Lenke til kommentar

Bruk dustinhome! Så og si gratis frakt, syk service osv, ikke gå Komplett de har knapt utvalg egentlig, servicen er ikke den beste og er sykt dyr.

Ellers har du valgt mange komponenter som ikke er vits i og ta, som skjermkortet er 2gb, og minnet ditt (fra post 1)

Det med skjermkort har han endret om du ser øverste post på denne siden.

Lenke til kommentar

Med PSUen du har valgt vil du kunne kjøre to HD 5870 om du vil så det er FORTSATT bra nok, selv ved en oppgradering...

CPUen skal brukes til gaming og er billig og av de raskeste der ute, å anbefale en CPU som kjører 2-300 MHz raskere til 2k+ mer blir feil her etter min mening.

At QPIen er litt raskere hjelper heller ikke stort.

Konklusjonen blir alstå at du bør ta det oppsettet med i7 930, HX 750w og HD 5870.

Konge, det høres bra ut :D

Lenke til kommentar

DETTE er det jeg har kommet fram til og som jeg mest sannsynlighvis kjøper :new_woot: :

TAKK for all hjelp :thumbup:

INTEL X25-M 80GB 2.5" SATA/300 MLC 34NM

INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366

XFX RADEON HD5870 XXX 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/Dp

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR HX 850W ATX12V 2.3 / EPS12V

ASUS P6X58D PREMIUM X58 S-1366 ATX

CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX DOMINATOR 1600MHZ (3X2GB)

LG CH08 BLU-RAY 10X BD-R RETAIL

COOLER MASTER FULLTOWER HIGH AIR FLOW 932 EATX BLACK

Dette kom på 15 671,00 kr hos dustinhome ..

(noen som vet sånn ca hva frakten koster da ??)

Hvis ingen kan finne noen billigere plasser kjøper jeg det der :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...