kallepetrus Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hej Ja, skal da første for første gang i mjøsa for i år. Noen tips? har fisket litt, og kan litt, men tips til sluker etc. hadde vært fint Sikkert noen som vet hva som funker med tanke på at det er vår, ikke så varmt i vannet osv. Dere kan gjerne nevne sluker, spinnenere, wobblere og fluer Skal også opp i Trysil helgen etter denne, mest flue og også noe spinner/sluk, noen tips? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Okei, ingen tips, menmen.. I dag var jeg da ute å fisket, jeg og en kompis, vi var i Åkersvika(?) på Hamar. Fikk INGEN fisk Fisket med små sluker og spinnere, den klassiske fra sølvkroken tror jeg, bronse med rødt og grønn (sluk), Søvkroken-Favoritten, en svart med røde prikker (spinner) Meps(?) nesten lik den forrige, bronse med svarte prikker. Prøvde flueoppset med dupp, vi menn flua, grå caddis og en maurimitasjon, prøvde også en wobbler i grønnfarger... Noen som har noen tips til å få fisk? skjønner ikke hva vi gjorde galt, fisken vaket hele tia, mye småfisk da men... fisken var oppe å ''snuste'' på fluene, irriterende at de ikek biter! Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Gjedde, abbor, ørret, harr, det som er i mjøsa, gi generelle tips Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Noen av disse kan jeg anbefale. Wobblerne kan godt være litt mindre! Du vil helst få åbbor langs land i mjøsa med noe av det som er på bildet. Ørret kan du glemme, er veldig sjeldent å få langs land i mjøsa, iallefall på hamar - siden Dessuten er minstemålet på ørreten 50 Cm lang . Harr finnes ikke i mjøsa. Ikke se bort i fra at du kan få en gjedde på kroken! masse gjedde i åkersvika Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Kanskje lurt med en fortom i stål da Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Takk for hjelpa stålfortom bruker jeg alltid i mjøsa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå