Gå til innhold

Hvilken sjanger liker du best?

55 stemmer

1. 1. Hvilken sjanger mener du er best?

• Punk
      4
    • Metal
      21
    • Rock
      7
    • Trance
      2
    • Techno
      0
    • Rap
      2
    • Hip-Hop
      2
    • Pop
      2
    • Ska
      0
    • Reggae
      0
    • Klassik
      1
    • Folk
      3
    • Opera
      0
    • Blues
      1
    • Jazz
      1
    • Country
      0
    • Disko
      0
    • Funk
      1
    • Ghospel
      0
    • Tango
      0
    • Drum and bass
      4
    • House
      1
    • Hardcore
      1
    • Hardstyle
      0
    • Breakbeat
      1
    • Soul
      1

Anbefalte innlegg

Jeg liker veldig godt artister som eksprimenterer med å blande sjangre, spesielt føler jeg at blandingen av rock og rap aldri slår feil, gjerne med innspill fra jazz og world music. Band som Forza og Flipsyde liker jeg veldig godt.

Endret av Ezoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice! Er litt ny i folk-verdenen, så jeg har bare rukket å høre to Dylan-album; Blonde on Blonde og Highway 61: Revisited. Syntes faktisk at førstnevnte er hakket bedre, selv om Ballad of a Thin Man og Like A Rolling Stone er fantastiske.

Den sangen der likte jeg ikke like godt. Litt for 80's ;)

Highway 61: Revisited er et skikkelig bra album, Blonde on Blonde fikk skikkelig dårlig kritikk, men fortsatt en av mine favoritt album fra Dylan.

Liker ikke den sangen jeg heller, mann. Klarte å poste feil. :)

Lenke til kommentar

Hehe, da så. Du har vokst opp med folk, altså? Har du opplevd the 60's, eller har du bare awesome foreldre med god musikksmak?

Haha, der hørtes det nesten ut som jeg var 60 år. Men har bare vært heldig og hatt foreldrene med god musikksmak. ;)

Lenke til kommentar

Savnar R&B på lista.

Stemte metal, greit val sia eg likar/kan like det meste innen sjangeren, men er enig med nokre andre her om at metal bør delast opp. Enorm forskjell på til dømes Dio og Meshugga.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Stemte på bluesen jeg. Er egentlig altetende når det kommer til musikk - så lenge det er bra vel og merke -, men jeg er spesielt glad i gitardrevet musikk og grunnmuren hos enhver god gitarist ligger i å kunne spille blues. Blues er jo også "kilden" - i mangel på et bedre ord - til en rekke andre sjangre og har utviklet seg til både jazz, rock og metal. Et par favoritter er Stevie Ray Vaughan, Rory Gallagher (en artist som får alt for lite oppmerksomhet, sjekk han ut om du liker 60- 70-talls rock) og norske Vidar Busk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...