recer75 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) hei. jeg har et problem. Jeg skall utvide hagen men har noen store stiner jeg trenger å flytte. noen forslag. jeg har et lit lavt budsjett så jeg kan ikke bruke leie eller låne maskiner til å gjøre det. Endret 24. mai 2010 av recer75 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Prøv pimpstein, de flyter. Eller kanskje du mener flytte stein? Den vanlige måten er å vippe dem opp med et spett. Hvis du skal flytte dem langt, vipp dem opp i en trillebår. Hvis de er for store til at det går må du nok ha maskiner eller styrkedrikk. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvor store steiner er det snakk om ? Klarer du å bære eller rulle den om du deler den i 2 ? Lenke til kommentar
recer75 Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 De er sån sirka omtrent 100 - 200 kg Hvor store steiner er det snakk om ? Klarer du å bære eller rulle den om du deler den i 2 ? Jeg er ikke helt siker på om det er mulig å dele dem i to med vanlig utsty. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Et par hunde kilo skulle la seg flytte på med spett. Alternativet er å få lånt seg en murboremaskin med bor og flatmeisel til og forvandle steinene til grus. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) En begynnelse er kanskje å borre et hull midt nedi steinen og fylle opp med trollkraft, da vil steinen mest sannsynlig dele seg. Etter dette er det mye lettere å flytte den. Edit : Har steinen mye "slepper" i seg kan du komme ganske langt med steinøks og slegge. Endret 24. mai 2010 av Login Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Er den kilt fast kan en god biljekk være til hjelp. Bruk gode spett(lange) evt. jernrør. Jo lenger, jo mer moment. Jo mer moment, dess lettere blir det. Støtt imot med en trekloss el. Går knasefint, men pass ryggen. Nevnte jeg "PASS ryggen"? Løft med låra. Har flyttet mine kubikk med stein, grus jord på den måten. Sier atter en gang: PASS RYGGEN! - Berre for å ha nevnt det liksom. Lenke til kommentar
recer75 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2010 skal prøve og takk får alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå