Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe Laptop

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe en laptop som kan spille diverse nye spill som Mass Effect 2 og lignende på medium details. Har tre jeg har sett litt på.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574440

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?Selected=Specifications#tProductTabcontent

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574439

Hvilken PC får jeg mest for pengene? Den Aceren har triple core processor forresten.

Hvis du vil, kan du foreslå en pc, men MAX 6500Kr.

Endret av Eddybogo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste du har linket som er brukbar til spill er den Acer Aspire 5551G, den har en bra cpu og ett godt skjermkort. De andre maskinene fra Asus duger ikke til nye spill.

Takk for et kjapt svar, det er den jeg har tenkt mest på, vil bare få bekreftet. Forresten, PC'en jeg har nå er ganske gammel. Den har CPU på 2,10Ghz eller noe. Mass effect 2 trenger 2,60Ghz. Den PC'en jeg har nå, har Intel Pentium Dual Core T4200 CPU, den er dårlig. Har lest at den er dårlig til spill. Men har den Aceren en CPU på mere enn 2,10Ghz?

Lenke til kommentar

Det sitter en helt annen type cpu i Acer 5551G, den er etter det jeg vet relativt ny og skal klare og drive alle nye spill i medium oppløsning, kombinert med et bra skjermkort selvfølgelig. 5551G er speccet med HD5650 som er det kortet som anbefales til mainstream spillere som ønsker å spille nye spill.

Noen super spillpc er jo ikke 5551G men den holder absolutt mål, og den er egentlig veldig billig. Skal man ha noe bedre spillytelse på en bærbar så må man over 10000-12000kr sånn ca. Det finnes et par alternativer fra MSI men de bråker så fryktelig(ca.50Decibel) at jeg nekter å anbefale dem.

Lenke til kommentar

Det sitter en helt annen type cpu i Acer 5551G, den er etter det jeg vet relativt ny og skal klare og drive alle nye spill i medium oppløsning, kombinert med et bra skjermkort selvfølgelig. 5551G er speccet med HD5650 som er det kortet som anbefales til mainstream spillere som ønsker å spille nye spill.

Noen super spillpc er jo ikke 5551G men den holder absolutt mål, og den er egentlig veldig billig. Skal man ha noe bedre spillytelse på en bærbar så må man over 10000-12000kr sånn ca. Det finnes et par alternativer fra MSI men de bråker så fryktelig(ca.50Decibel) at jeg nekter å anbefale dem.

Gidder bare ikke bruke alle pengene mine på en PC. Skal bare ha en lett en som jeg kan spille på, og bruke på skolen, og lignende. Sparer til ATV, så jeg gidder ikke bruke alle penga mine på PC. Den Aceren er ihvertfall bedre enn min laptop :thumbup: Jeg har en dritt CPU + ett dritt skjermkort (GeForce G 105M).

Endret av Eddybogo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...