Gå til innhold

mac stopper på applelogoen etter oppstart

Anbefalte innlegg

min macbook pro har hatt det problemet før, at den starter opp men stopper når apple logoen kommer opp. jeg sendte den til reparasjon, og da den var tilbake gikk det bra i en uke eller to og så ble den slik igjen. forsikringen er nå utgått, og det frister da altså veldig lite å sende den inn igjen.

har sett på nett og utført det folk foreslår, blant annet å holde inn command + s og skrive inn /sbin/fsck –fy og håpe på at det står "no problems were found", men det stod kun "the volume appears to be OK." jeg har prøvd å holde inn command + v, men jeg skjønner ikke helt hva jeg skal se etter når det kommer opp svart skjerm med masse tekst på. jeg har prøvd å sette inn innstallasjonscd og holdt inn c ved oppstart, men da kommer det opp et spørsmålstegn i et halvt sekund før eplelogoen kommer igjen. er harddisken fortapt eller finnes det mere jeg kan prøve? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start den opp i verbose-mode, og se hvor den stopper.

Med en gang du trykker på-knappen holder du inne Command+v så skal den laste opp uten grå epleskjerm, men med tekstlogg isteden.

EDIT: Ser du har prøvd dette. Ta ett bilde av skjermen og post der den stopper.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Hadde annbefalt å laste ned en pirat-kopi av OS X og sjekke om det kan være noe med bootdisken din. Hadde samme problemet med maccen til en veninne av meg og det viste seg at installasjonsdvdene var defekte eller noe lignende.

Edit: I og med at du har kjøpt mac og har lisens så er det vel ikke brudd på noen av Apple sine rettigheter?

Endret av Inside
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...