Gå til innhold

Fakturert , mottatt betaling i kontakter , overføre fra privat til firmakonto?


Anbefalte innlegg

Hehe

 

Jeg vet tåpelig problemstilling egentlig, jeg har mulighet til "kontantsalg" i faktureringsløsningen...

Men

Jeg har vært hos kunde og gjort en jobb, skrevet en faktura, men så har kunden kommet å betalt med kontanter...

 

Er det lovlig og greit at jeg beholder kontantene, og overfører riktig beløp, merket kundenavn og faktnr. til firmakontoen...?

Jeg ville like det veldig godt om alle penger kan gå vi konto så jeg slipper å ha kontanter å ta hensyn til i tillegg...

 

Enkeltpersonsforetak, under 50.000, firmakonto, ikke regnskapsfører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Norbat.

 

Jeg satt å tenkte litt på det der å som du sier det kommer jo selvfølgelig akkurat på det samme hvor/hvordan pengene kommer inn, sålenge de kommer inn...

 

Er fortsatt meget fersk og forvirret angående papirmølja med å drive enkeltpersonforetak, dukker nok opp flere tåpelige spørsmål i denne forumdelen fra meg...

Lenke til kommentar

Jeg har ærlig talt ikke funnet ut hvilke papirer jeg må levere, og når, enda...

Jeg er heller ikke registrert i Foretaksregisteret, kun enhetsregisteret..

 

Og hvilke fradrag jeg kan gjøre for å redusere skatten...

Som utleie av lokale, bil, mat, osv...

 

 

 

Still mutch to learn i have

(etablert for 10dager siden)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Neste selvangivelse skal ikke leveres før til neste år, så du har litt tid på å finne ut hvordan du kommer best ut ang. inntekt og fradrag.

 

Generelt så er det slik at alt som kan relateres til firmaet kan utgiftføres. Så har man noe som er i skillet mellom privat og næring. Ta derfor vare på alle kvitteringer av ymse slag, så finner du ut etterhvert hva som kan inngå som utgifter i næringen.

 

Lykke til med firmaet :)

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...